« Vissza

Tegyünk rendet: melyik közösségi oldal mire jó? – 1. rész

Online marketing

Alapvetés, hogy bármilyen vállalkozásnak jelen kell lennie a közösségi médiában, méghozzá aktívan. Kérdés viszont, hogy melyik oldalt válasszuk, hiszen túl nagy a kínálat. Érdemes tehát tisztában lenni azzal, hogy milyen céllal, hol érdemes posztolni és hirdetni. Górcső alá vesszük a leghasznosabb helyeket.

Instagram

A legdinamikusabban gyarapodó közösségi oldal – nem csak a felhasználók számát nézve, hiszen a funkciók terén is javában fejlesztik az Instagramot. Nyugodtan mondhatjuk, hogy elérte azt a kritikus tömeget és aktivitást, ami miatt minden korosztálynak ajánlható. Igen, talán még akkor is, ha nyugdíjasok jelentik a célközönségünket, nem véletlen kaptak a véleményvezérnek számító nagyszülők külön becenevet (granfluencer).

A hirdetések és a jövőre talán már globális szinten is elérhető vásárlói funkció miatt lényegében egy webáruházzá alakul a platform. A közönség aktív, itt szívesebben követik az influencereket és a márkákat, mint a Facebookon. És még a sztorikról nem is beszéltünk: a 24 órán belül eltűnő történetek nézegetésekor a bejegyzéseink a mobilok képernyőjét teljesen elfoglalják, így az érdeklődő teljes figyelme a miénk.

YouTube

Szokták emlegetni a tanácsadók, hogy a videókat jobban szeretik a klasszikus közösségi oldalak algoritmusai, de ha már mozgóképben gondolkodunk, miért nem oda megyünk, ahol eleve mindenki az ilyen tartalmakra kíváncsi? Ami azt illeti: sokan már eleve a YouTube-on keresnek, ha érdeklődnek egy témában, nem pedig a Google főoldalán. Ha a termékünk tehát egy-egy kreatív videóval is bemutatható, jelen kell lennünk, akár egy vlog formájában. Amennyiben az influencer marketingben is látunk lehetőséget, itt is legalább annyira érdemes partnert keresni, mint az Instagramon. Ráadásként már a YouTube-on is lehet sztorikat és posztokat megosztani.

Facebook

A Facebook népszerűségének ára van: rengeteg reklám és poszt “versenyez” egymással, így olykor annak is örülhetünk, ha oldalunk követőinek 10-20 százalékát elérik a bejegyzések. Ettől persze nem kell innen menekülni – miért is tennénk, hiszen itt vannak a legtöbben. A kötelezőnek számító posztok mellett fókuszálni kell a csoportok lehetőségeinek kiaknázására. Ezeket a funkciókat nagy elánnal fejlesztik a Facebooknál, a témák köré épülő közösségek bejegyzései a hírfolyamban is egyre komolyabb szerepet kapnak. Ha tehát szolgáltatásaink témájában szakértők és/vagy ismertek vagyunk, indítsunk csoportot!

Pinterest

Ha olyan termékeink vannak, amelyekkel a nők szívesen foglalkoznak, akkor kihagyhatatlan a Pinterest használata. Az ötletgyűjtő oldal felhasználóinak háromnegyede a gyengébbik nemhez tartozik, és ők nem akármilyen aktivitást mutatnak: egyes felmérések szerint tízből nyolcan az itt talált képgalériák és leírások alapján döntenek a vásárlásokról.

LinkedIn

Itt lehet dicsekedni a sikerekről – és ez nem az oldal degradálása, sőt! A LinkedIn tökéletes fórum arra, hogy egy témában szakértői státuszunkat erősítsük, szakmai kapcsolatokat építsünk. Egy virtuális, soha véget nem érő konferencia lehetőségeit nyújtja, ez pedig pandémia idején nemcsak kényelmes, de hasznos opció is presztízsünk növelésére.

 

A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.

Kapcsolódó cikkek