Már több mint 740 millió taggal büszkélkedhet a LinkedIn, így nem is csoda, hogy cégek milliói képviseltetik magukat egyre nagyobb aktivitással, a személyes profilok fellendüléséről nem is beszélve, amire a pandémia is erős hatással volt. A közösségi oldal tehát egyre nagyobb, így egyre nehezebb is kitűnni a tömegből. Ahhoz tehát, hogy a bejegyzéseink minél több embert érjenek el és minél több aktivitást váltsanak ki, érdemes megfogadni néhány bevált tippet!
1, Rendszeresen osszunk meg a szakmai területünkön releváns tartalmat, amely lehet informatív, inspiráló, kommentelésre buzdító és szórakoztató is!
2, Bármilyen posztnak nagyobb elérést ad, ha fotó vagy videó is van hozzá – utóbbi természetesen még eredményesebb.
3, Minél rövidebb és frappánsabb legyen a bejegyzéseink szövege!
4, Hosszabb szöveg esetén használjunk bekezdéseket az elválasztáshoz, hogy átlátható legyen a poszt!
5, Az érdeklődés felkeltésének egyszerű és eredményes trükkje, ha a bejegyzésünk szövegét egy kérdéssel kezdjük.
6, A bejegyzés szövegében és/vagy a csatolt fotón/videón emeljünk ki fontos statisztikákat, idézeteket és kulcsszavakat!
7, Azt már tisztáztuk, hogy jobban járunk, ha a bejegyzéshez csatolt médiatartalom inkább egy fotó vagy videó, mint például egy link. Ettől persze sűrűn lehet a célunk, hogy egy linkre kattintsanak a követőink. Ehhez egyszerű, letisztult aktivitásra buzdítás is elég a bejegyzésben, például remek megoldás a link elé tenni egy mutatóujjas emojit. Mondjuk így:
7, Hosszú linkek esetén érdemes linkrövidítőt használni, például a Bitly-t.
8, Szövegünkben nevezzük nevén a célközönséget, amelyet a poszttal meg akarunk szólítani!
9, A bejegyzésekben mindenképp helyezzünk el két-három darab releváns hashtaget!
10, Ha megemlítünk egy céget vagy személyt, amely/aki fent van LinkedInen, taggeljük be a posztban!
11, Válaszoljunk mihamarabb és érdemben a hozzászólásokra, ilyenkor is további aktivitásra buzdítva a követőket.
12, Mindenképp éljünk a targetálási lehetőséggel, ha a céges profilunknak legalább 300 követője van! Ebben az esetben ugyanis minden bejegyzésnél beállítható, hogy több fontos szempont szerint (pl.: cégméret, iparág, állás, beosztás, helyszín, nyelvterület) alapján célozzon a bejegyzés egy számunkra fontos közönséget. Olyan, mint egy facebookos hirdetés, de ez ingyen van.
13, Ha egy témában érdekes prezentációval vagy dokumentummal rendelkezünk, akkor ezt is megoszthatjuk a LinkedInen. Éljünk is a lehetőséggel, hiszen több népszerű formátumot is támogat az oldal, ilyen például a Slide, a PowerPoint, a Word és a PDF is.
14, Ne csak a személyes és/vagy a céges profilunkon posztoljunk, a szakmai területünkön releváns LinkedIn-csoportokban is legyünk aktívak!