« Vissza

Nem elég népszerű a céges hírlevél? Így szerezhető még több feliratkozó! – 10. rész

E-mailOnline marketing

Egy profi módon szerkesztett, rendszeres hírlevél többet ér, mint lájkmágnes bejegyzések sorozata a közösségi médiában – ha valaki elmerül az online marketing világában, könnyedén juthat erre a következtetésre. Az e-mail ugyanis sokkal személyesebb és nagyobb bevételt generáló eszköz, mint a Facebook-, Instagram- és TikTok-oldalak. Ez nem jelenti azt, hogy hanyagolni kell a közösségi oldalakat, de érdemes kiegészíteni a tartalommarketinget. Az igényes céges hírlevél márkahű ügyfeleket és vásárlókat szerez, majd tart meg. Ehhez nyújtunk segítséget egy bevált tippekkel teli cikksorozatban. Az első, második, harmadik, negyedik, ötödik, hatodik, hetedik, nyolcadik és kilencedik rész után folytatjuk.

 

49, Tartalomnaptár

 

Cikksorozatunk első és legfontosabb pontja volt a stratégia kialakítása. Ha ezzel megvagyunk, akkor egy tartalomnaptár vezetése sem árthat, hiszen így jobban átlátjuk a hírlevelek célját, üzenetét, gyakoriságát, illetve könnyebben tervezhetők az új e-mailek.

 

Milyen egy hatékony tartalomnaptár? – ehhez két cikket is ajánlunk a Rackhost Tudásbázisán.

 

50, A/B tesztelés

 

Ha biztosra akarunk menni az eredmény maximalizálásában, akkor egy-egy e-mail kétféle változatát is érdemes elkészíteni, és kisebb csoportnak kiküldeni.

 

A reakciók alapján eldönthetjük, hogy melyik időzítés, melyik cím és melyik tartalom hoz több kattintást és konverziót, majd a többi címzettnek az eredményesebb verziót küldhetjük ki, illetve a tapasztalatokat a későbbi hírleveleknél is alkalmazhatjuk.

 

51, Hatásos címadás

 

Ahogy az előző pontban már utaltunk rá: a tárgy mező megfelelő kitöltése is kulcsfontosságú. Figyelemfelkeltő és cselekvésre – vagyis kattintásra – ösztönző címet kell adni az e-maileknek.

 

Ezzel kapcsolatban már rendkívül hasznos tippeket gyűjtöttünk össze, ide kattintva teljes cikk olvasható a témában.

 

52, Marketing tölcsér

 

Egy-egy fontosabb kampányunk során – például egy új termék vagy szolgáltatás kapcsán – emailek sorozatát is érdemes megtervezni. A tartalmak sorrendjét és tálalását tudatosan kell meghatároznunk, hogy a folyamat végén minél több címzett vásároljon, vagy legyen az ügyfelünk.

 

Ehhez nyújt segítséget az egyik legalapvetőbb marketing stratégia, a tölcsér. Erről bővebben itt írtunk, illetve egy cikksorozat is készült arról, hogy a különböző tartalomtípusokat mire érdemes használni a tölcsérben.

 

53, CTA gomb

 

Sose küldjünk ki hírlevelet “call to action” (CTA) gomb nélkül! Alapvető funkcióval készíthető el, amely minden e-mail marketing eszköznél elérhető. Nagy, látványos, kattintásra hívogató link, amellyel a honlapra, webshopra irányíthatók a címzettek. A tartalom sokszor e köré szerveződik, a levél célja, hogy ez a kattintás megtörténjen.

 

54, Reszponzivitás

 

Az e-mailek többségét okostelefonon nyitják meg, így a mobilra optimalizálás elengedhetetlen. A hírlevélküldő szolgáltatások többségénél ez már alapbeállítás, de azért figyeljünk, hogy reszponzív legyen a megjelenés, számítógépen, okostelefonon és tableten is úgy jelenjen meg az e-mail, ahogy megterveztük – ehhez a küldés előtt egy teszt e-mailt is javaslunk.

 

A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.

Üzleti emailt szeretne?

A Rackhost kínálatában biztosan megtalálja az Önnek megfelelő csomagot.

Megnézem

Kapcsolódó cikkek