« Vissza

Ne kövesd el a marketing klasszikus hibáit – 1. rész

Online marketing

Sok hasznos tippet osztunk meg a Rackhost Tudásbázison, de olykor arra is felhívjuk a figyelmet, hogy milyen bakikat érdemes elkerülni, és milyen lépéseket tehetünk ezért.

 

A közösségi média, a tartalommarketing, a GDPR, a keresőoptimalizálás és a SEO-szövegírás témájában is listáztunk már klasszikus hibákat, de most Neil Patel blogjának segítségével olyan cikksorozatba kezdünk, amely általánosságban a marketing kapcsán sorolja fel a lehető legnagyobb melléfogásokat és mulasztásokat.

 

1, A marketing kihagyása

 

  • Annyi más fontosabb dolgunk van a vállalkozás kapcsán!
  • Túl sokba kerülne a cégnek!
  • Nem akarunk pózolni az Instán!
  • Az influenszerek csak lehúznának minket!
  • Nem lenne miről írnunk egy céges blogon!

 

Csak néhány klasszikus kifogás, amit az induló, vagy régóta szerényen jövedelmező cégek vezetőitől lehet hallani.

 

Pedig be kell látni: nem a marketing kerül sokba, hanem annak kihagyása!

 

Elég kicsiben elkezdeni, néhány egyszerű lépéssel:

 

 

Ezzel megteremtjük a marketing alapját, amelyre mindig lehet építeni!

 

2, Az álomszerű ügyfelek kikerülése

 

A szolgáltatásokat nyújtó cégek klasszikus mulasztása, hogy nem néznek ki álomszerű ügyfeleket, és utána nem ajánlják direkt magukat.

 

Érdemes listát írni olyan cégekről, amelyekkel megtiszteltetés lenne dolgozni – ráadásul remek referencia lenne –, viszont nincs hozzájuk semmilyen kapcsolatunk. Ezután minden álomszerű ügyfélnek írni egy személyre szabott e-mailt, amelyben konkrétan leírjuk, hogy milyen módon és mennyire lenne számukra előnyös a szolgáltatásunk.

 

Gondoljunk csak bele: ha két évig hetente írunk egy ilyen e-mailt, és a több mint száz megkeresett cégből csak egy-két, kiváló referenciát adó partnerünk lesz, máris megérte, hiszen a többi cég vagy vállalkozó nagyobb eséllyel és bizalommal fordul felénk.

 

3, A keresőoptimalizálás (SEO) hiánya

 

Miért olyan fontos a SEO? Egyik cikkünkben erre is részletes választ adunk, de a lényeg: SEO hiányában esélyünk sincs a Google-keresőből forgalmat szerezni.

 

A Rackhost Tudásbázison rengeteg SEO-tippet osztunk meg, de az alábbiakban összegyűjtöttünk pár olyan cikket, amelyekkel az első lépéseket tehetjük meg egy sokkal népszerűbb honlap felé:

 

 

A folytatás cikksorozatunk következő részében olvasható.

Kapcsolódó cikkek