Sok hasznos tippet osztunk meg a Rackhost Tudásbázison, de olykor arra is felhívjuk a figyelmet, hogy milyen bakikat érdemes elkerülni, és milyen lépéseket tehetünk ezért.
A közösségi média, a tartalommarketing, a GDPR, a keresőoptimalizálás és a SEO-szövegírás témájában is listáztunk már klasszikus hibákat, de most Neil Patel blogjának segítségével olyan cikksorozatba kezdünk, amely általánosságban a marketing kapcsán sorolja fel a lehető legnagyobb melléfogásokat és mulasztásokat.
1, A marketing kihagyása
- Annyi más fontosabb dolgunk van a vállalkozás kapcsán!
- Túl sokba kerülne a cégnek!
- Nem akarunk pózolni az Instán!
- Az influenszerek csak lehúznának minket!
- Nem lenne miről írnunk egy céges blogon!
Csak néhány klasszikus kifogás, amit az induló, vagy régóta szerényen jövedelmező cégek vezetőitől lehet hallani.
Pedig be kell látni: nem a marketing kerül sokba, hanem annak kihagyása!
Elég kicsiben elkezdeni, néhány egyszerű lépéssel:
- nevezzük meg a célközönségünket;
- alakítsunk ki egy erős üzenetet, amelyre építhetjük a márkát;
- mutassuk be magunkat, termékeinket és szolgáltatásainkat egy WordPress honlapon;
- legyünk jelen a közösségi médiában;
- és kövessük a legegyszerűbb stratégia, a marketing tölcsér logikáját.
Ezzel megteremtjük a marketing alapját, amelyre mindig lehet építeni!
2, Az álomszerű ügyfelek kikerülése
A szolgáltatásokat nyújtó cégek klasszikus mulasztása, hogy nem néznek ki álomszerű ügyfeleket, és utána nem ajánlják direkt magukat.
Érdemes listát írni olyan cégekről, amelyekkel megtiszteltetés lenne dolgozni – ráadásul remek referencia lenne –, viszont nincs hozzájuk semmilyen kapcsolatunk. Ezután minden álomszerű ügyfélnek írni egy személyre szabott e-mailt, amelyben konkrétan leírjuk, hogy milyen módon és mennyire lenne számukra előnyös a szolgáltatásunk.
Gondoljunk csak bele: ha két évig hetente írunk egy ilyen e-mailt, és a több mint száz megkeresett cégből csak egy-két, kiváló referenciát adó partnerünk lesz, máris megérte, hiszen a többi cég vagy vállalkozó nagyobb eséllyel és bizalommal fordul felénk.
3, A keresőoptimalizálás (SEO) hiánya
Miért olyan fontos a SEO? Egyik cikkünkben erre is részletes választ adunk, de a lényeg: SEO hiányában esélyünk sincs a Google-keresőből forgalmat szerezni.
A Rackhost Tudásbázison rengeteg SEO-tippet osztunk meg, de az alábbiakban összegyűjtöttünk pár olyan cikket, amelyekkel az első lépéseket tehetjük meg egy sokkal népszerűbb honlap felé:
- Mik a legfontosabb SEO alapok?
- SEO alapfogalmak
- SEO-útmutató kezdőknek: 6+1 tanács, amelyet bárki követhet
- Hasznos SEO-trükkök WordPress honlapokhoz
- Hogyan kezdjük el és mire figyeljünk linképítés során?
- Biztosan beváló SEO-tippek: 12+1 lépés garantálja a honlap forgalmának növelését
- A sikeres SEO alapja: hogyan találjuk meg a legjobb kulcsszavakat?
- Így lesz mobilbarát egy honlap – a Google-kereső számára nem, de a látogatók számára igenis fontos
- Milyen linkek használnak és milyen linkek ártanak egy honlapnak?
- Itt az újabb SEO-forradalom: alapvető szempontokat hagy figyelmen kívül Google-kereső algoritmusa!
- Ezekre figyelj: 7 komoly SEO-hiba, amit 2023-ban is elkövetnek
- Mi az az Alt text, és SEO-szempontból hogyan érdemes megírni?
- Hogyan kell jó meta leírást írni?
- Hogyan segíti a SEO-t a közösségi média?
A folytatás cikksorozatunk következő részében olvasható.