« Vissza

Mitől lesz népszerű egy LinkedIn-hírlevél?

Online marketing

A hírlevél egy rendkívül értékes online marketing eszköz, a legnépszerűbb szakmai közösségi oldalon különösen. A LinkedIn-hírlevél indításának kezdő lépéseit már megmutattuk, ezúttal pedig Neil Patel rendkívül hasznos blogbejegyzése alapján adunk pár tippet ahhoz, hogy minél több feliratkozónk legyen.

 

1, Megfelelő névválasztás

 

A domain választása során is az első és talán legnagyobb dilemmát jelenti a kérdés: mi legyen a név? Joggal, hiszen örökké hatással lesz a márkánkra, és ez egy LinkedIn-hírlevél esetében sincs másként.

 

Fontos, hogy a név jelezze, hogy miről és kinek szól a hírlevél, és persze sokat segít a népszerűsítésben, ha könnyen megjegyezhető. Szintén nem árt, ha a név felkelti a kíváncsiságot, ezzel ugyanis növelhető a feliratkozások száma.

 

A hírlevél a hasznos tartalomról szól, így adja magát a tipp: a névnek arra is érdemes utalni, hogy az olvasásával szerzett tudással milyen problémára kínálunk megoldást. Ez a fajta pozícionálás is segít, hogy elérjük a célközönséget.

 

2, Csábító leírás

 

Ha a név önmagában még nem győzte meg az érdeklődőt, van még egy esélyünk: egy frappáns leírás is ösztönözhet a feliratkozásra. Ehhez maximum 300 karakterünk van, a szöveg pedig rögtön a hírlevél neve alatt jelenik meg.

 

Itt többféle taktikát is alkalmazhatunk. Például sugallhatjuk, hogy egy exkluzív tábor tagjává válhat a feliratkozó. Lehetünk pontosak is, egy precíz leírás minden fontos kulcsszót tartalmaz, amely iránt érdeklődik a célközönség, így pontosan tudni fogják, hogy milyen tartalomra számíthatnak.

 

3, Minőségi képek használata

 

A logó, a borítókép és a hírlevelekben használt képek kapcsán is törekedjünk a kiváló minőségre. Fontos, hogy a képek mérete megfelelő legyen a betöltéshez, ehhez korábbi cikkünkben talál segítséget.

 

4, Értékes tartalom

 

A hírlevélnek hasznos tartalmakkal kell szolgálnia, ehhez pedig 2 dolgot kell szem előtt tartani. Egyrészt pontosan meg kell határozni a célközönséget, majd felismerni az igényeiket, és ezt kiszolgálni. Másrészt ügyeljünk rá, hogy minden egyes hírlevélnek meg kell oldani legalább egy problémát, hasznos és értékes tartalomnak kell lennie – ilyen tartalom ötlete nélkül ne írjunk hírlevelet!

 

5, Megfelelő gyakoriság kiválasztása

 

Fontos eldöntenünk, hogy milyen időközönként szolgálunk új tartalommal – ezt a LinkedIn-hírlevél beállításánál jelezhetjük is (pl.: naponta, hetente, kéthetente, havonta). Ehhez ragaszkodjunk is a későbbiekben, különben a feliratkozókat csalódás éri a vártnál gyakoribb vagy ritkább hírlevél.

 

6, Figyelemfelkeltő cím

 

Minden új hírlevélnek címet kell adni. Gondoljunk bele: egy unalmas című cikkre mi sem kattintunk egy híroldalon. Tehát hiába iratkoztak fel a címzettek, ha egy gyenge címmel találkoznak, nem fogják megnyitni az új hírlevelet.

 

Érdemes utalni arra, hogy az adott hírlevél milyen problémát fog megoldani, illetve a cselekvésre ösztönzés is segít (pl.: Próbáld ki: ez a 6 trükk garantáltan növeli az elérést az Instagramon).

 

7, CTA (“call to action”)

 

A hírlevél végén mindenképp ösztönözzük cselekvésre az olvasókat! Például kérjünk kommenteket és megosztásokat, vagy linkkel vezessük tovább a figyelmüket egy LinkedIn-cikkre, amit szintén a profilunkon talál.

Kapcsolódó cikkek