Egyre több közösségi oldalra kell posztolni egyre több típusú tartalmat, és ezt nehéz követni, főként az olyan cégeknél, ahol több ember is dolgozik az online marketingen. Az átlátható, stratégia mentén haladó munkát segíti a tartalomnaptár, amelynek legfontosabb tudnivalóit már összeszedtük, most pedig – a Semrush tanácsait felhasználva – ahhoz adunk tanácsokat, hogy a tartalomnaptár hatékony is legyen. Cikksorozatot indítunk a témában.
1, Erőforrások hozzárendelése
– Mennyi a keret a videóra vagy a cikksorozatra?
– Milyen eszközeink vannak az elkészítéshez?
– Milyen szakértőkkel vagyunk kapcsolatban, akik segíthetnek az elkészítésben?
– Milyen kutatási eredményekkel és tapasztalatokkal rendelkezünk, amelyek segíthetik a tartalomgyártást?
– A versenytársak milyen ötletekkel álltak eddig elő, és miként tudnánk jobbat, többet adni ennél?
Ha ilyen és ehhez hasonló kérdésekre választ adunk a tartalomnaptárban – a megfelelő rubrikában jelezve minden információt –, sokkal gördülékenyebb lesz a munka és eredményesebb a tartalom.
2, Publikálási időpont és elkészítési határidő megadása
A rengeteg tartalomhoz kapcsolódó munka csak akkor lesz jól szervezhető, ha mindenki tudja a dolgát, és azt is tudja, mikorra kell elkészülnie.
Számolni kell plusz idővel a nem tervezett események (pl.: betegség, interjúalany lemondja/halasztja a forgatást, stb.) okozta csúszások és az ellenőrzés időigénye miatt is.
Egyeztetni kell a kreatív csapat tagjaival, hiszen ők tudják, hogy a különböző tartalomtípusokból milyen mennyiségben és sűrűségben érdemes posztolni – a célok ismeretében. Ők látják át, hogy mi lenne az egészséges egyensúly. A szakemberek például azt szokták mondani, hogy 80 százalékban örökzöld tartalmakat kell készíteni, 20 százalékban pedig aktualitáshoz kapcsolódó posztokat – persze ez csak kiindulópont.
3, Ötletek rendszerezése
A tartalommarketinghez rengeteg forrásból lehet ötletet meríteni, így egy kreatív csapat akár el is tud veszni a témajavaslatok között.
Épp ezért érdemes formátumok alapján rendszerezni az ötleteket (pl.: videó, fotó, galéria, blogbejegyzés, sztori, stb.), majd ezeken belül tartalomtípusokat rendszerezni (például blogbejegyzéseknél: lista cikkek, “hogyan csináld?” cikkek, szakmai elemzések, stb.).
Ezen felül az ötleteket rangsorolni is érdemes, például ilyen szempontok alapján:
- Melyik tartalom sürgősebb?
- Melyikre cikkre érkezhet több kattintás a Google-keresőből?
- Melyik tartalomban helyezhetők el a legfontosabb kulcsszavak?
- Melyik téma felkapottabb mostanában?
- Melyik tartalom illik leginkább az aktuális trendekhez?
Ilyen és ehhez hasonló szűréssel gyorsan kialakulhat az optimális rangsor. Ezeket a rangsorolási módszereket a formátumok és a tartalomtípusok csoportján belül is érdemes alkalmazni, így egyszerre lehet változatos a tartalommarketingünk és szolgálhatja ki a cég igényeit.
A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.