« Vissza

Mit érdemes posztolni a LinkedInen? – 2. rész

Online marketing

A 2023-as trendek alapján azt már végigvettük, hogy miként érdemes posztolni a LinkedInen és milyen stratégia szerint, most pedig a Post Planner segítségével azt vesszük sorra, hogy milyen típusú bejegyzéseket tanácsos megosztani a munkahelyi Facebooknak is becézett közösségi oldalon. Cikksorozatunkat az első rész után folytatjuk.

 

Részletek podcast-adásokból és videókból

 

A szakmai jellegű interjúk – például podcastok, vagy legalább 5-10 perces videók formájában – azért is hasznosak, mert a részleteit ki lehet ragadni és többször önálló tartalomként felhasználható.

 

A LinkedInen eleve nagyobb eséllyel jut el a célközönséghez a podcast híre, ha részletekben töltjük fel az adásról készült videót – a teljes anyag meghallgatását hagyjuk a Spotify és egyéb podcast alkalmazások felületeire.

 

Egyetlen 30, 45, vagy 60 perces podcast feldarabolásával kapunk egy-két hónapra való tartalmat a posztokhoz.

 

Presztízsünket növeli, ha egy podcast vendégei voltunk, így szakértői pozíciónk erősítése is megköveteli, hogy időről időre emlékeztessük a követőtábort, a szerkesztők ránk gondoltak a szakterületünkkel kapcsolatos adásban.

 

Blogbejegyzések részletei

 

Van még egy olyan tartalomtípus, amely kellően hosszú lehet ahhoz, hogy a részleteit sok poszthoz fel tudjuk használni: a blogbejegyzés.

 

Az örökzöld tartalmainkat például bármikor felhasználhatjuk és jelezhetjük vele hozzáértésünket, de más blogbejegyzések is játszhatnak. Például az aktuálitásra építő cikkek és a karakteres véleményt megjelenítő írások kiemelkedő aktivitást generálnak.

 

A blogbejegyzések elemeit megannyi módon felhasználhatjuk: legfontosabb mondandónkat infografikával mutathatjuk be, lapozható diával foglalhatjuk össze a lényeget, sima szöveges posztban emelhetünk ki részleteket, vagy akár rövid kedvcsináló videóval kattintásokat is szerezhetünk.

 

Interjú szakértőkkel, véleményvezérekkel

 

Jelenleg talán a leghasznosabb bejegyzésnek számít a LinkedInen a videóinterjú szakértőkkel, véleményvezérekkel. Nem is olyan nehéz elkészíteni: elég felvenni a webkamerákkal az online beszélgetést, majd annak részleteit megosztani, lehetőleg feliratozva.

 

Remek alkalom lehet ez arra, hogy hozzászólásokkal konstruktív beszélgetés, vita alakuljon ki egy témában, illetve jelezzük a szakterületünkön elfoglalt pozíciónkat azzal, hogy megnyertünk egy (másik) influenszert az interjúhoz.

 

Az ilyen beszélgetéseket kifejezetten értékes tartalomnak találják a felhasználók és sokat segíthet abban, hogy új követőket szerezzünk, a célközönségünk eddig el nem ért részét is megszólítsuk.

 

Felhasználói tartalom

 

Ahogy minden közösségi oldalon, úgy a LinkedInen is az egyik legjobb marketing eszköz a felhasználói tartalom megosztása. Mi az a felhasználói tartalom, hogyan és miért lehet hasznos? – merülhet fel joggal a kérdés, amelyre egy 5 részes cikksorozatban már részletes választ adtunk.

 

Tanulságos történetek

 

Az előző cikkben már említettük, hogy a vásárlók és ügyfelek történeteit szeretik a LinkedIn felhasználói, de talán még ennél is inkább kíváncsiak lehetnek a mi történeteinkre, amelyek tanulsággal is szolgálnak.

 

Néha érdemes a megszokottnál jobban “kitárulkozni”, bemutatni, hogy mi is hibáztunk már nagyot, annak mi a sztorija és mit tanultunk belőle. Az őszinte, tanulságos történetek mindig nyerőek, és érdemes sima, szöveges bejegyzésként megosztani őket.

Kapcsolódó cikkek