A 2023-as trendek alapján azt már végigvettük, hogy miként érdemes posztolni a LinkedInen és milyen stratégia szerint, most pedig a Post Planner segítségével azt vesszük sorra, hogy milyen típusú bejegyzéseket tanácsos megosztani a munkahelyi Facebooknak is becézett közösségi oldalon. Cikksorozatunkat az első rész után folytatjuk.
Részletek podcast-adásokból és videókból
A szakmai jellegű interjúk – például podcastok, vagy legalább 5-10 perces videók formájában – azért is hasznosak, mert a részleteit ki lehet ragadni és többször önálló tartalomként felhasználható.
A LinkedInen eleve nagyobb eséllyel jut el a célközönséghez a podcast híre, ha részletekben töltjük fel az adásról készült videót – a teljes anyag meghallgatását hagyjuk a Spotify és egyéb podcast alkalmazások felületeire.
Egyetlen 30, 45, vagy 60 perces podcast feldarabolásával kapunk egy-két hónapra való tartalmat a posztokhoz.
Presztízsünket növeli, ha egy podcast vendégei voltunk, így szakértői pozíciónk erősítése is megköveteli, hogy időről időre emlékeztessük a követőtábort, a szerkesztők ránk gondoltak a szakterületünkkel kapcsolatos adásban.
Blogbejegyzések részletei
Van még egy olyan tartalomtípus, amely kellően hosszú lehet ahhoz, hogy a részleteit sok poszthoz fel tudjuk használni: a blogbejegyzés.
Az örökzöld tartalmainkat például bármikor felhasználhatjuk és jelezhetjük vele hozzáértésünket, de más blogbejegyzések is játszhatnak. Például az aktuálitásra építő cikkek és a karakteres véleményt megjelenítő írások kiemelkedő aktivitást generálnak.
A blogbejegyzések elemeit megannyi módon felhasználhatjuk: legfontosabb mondandónkat infografikával mutathatjuk be, lapozható diával foglalhatjuk össze a lényeget, sima szöveges posztban emelhetünk ki részleteket, vagy akár rövid kedvcsináló videóval kattintásokat is szerezhetünk.
Interjú szakértőkkel, véleményvezérekkel
Jelenleg talán a leghasznosabb bejegyzésnek számít a LinkedInen a videóinterjú szakértőkkel, véleményvezérekkel. Nem is olyan nehéz elkészíteni: elég felvenni a webkamerákkal az online beszélgetést, majd annak részleteit megosztani, lehetőleg feliratozva.
Remek alkalom lehet ez arra, hogy hozzászólásokkal konstruktív beszélgetés, vita alakuljon ki egy témában, illetve jelezzük a szakterületünkön elfoglalt pozíciónkat azzal, hogy megnyertünk egy (másik) influenszert az interjúhoz.
Az ilyen beszélgetéseket kifejezetten értékes tartalomnak találják a felhasználók és sokat segíthet abban, hogy új követőket szerezzünk, a célközönségünk eddig el nem ért részét is megszólítsuk.
Felhasználói tartalom
Ahogy minden közösségi oldalon, úgy a LinkedInen is az egyik legjobb marketing eszköz a felhasználói tartalom megosztása. Mi az a felhasználói tartalom, hogyan és miért lehet hasznos? – merülhet fel joggal a kérdés, amelyre egy 5 részes cikksorozatban már részletes választ adtunk.
Tanulságos történetek
Az előző cikkben már említettük, hogy a vásárlók és ügyfelek történeteit szeretik a LinkedIn felhasználói, de talán még ennél is inkább kíváncsiak lehetnek a mi történeteinkre, amelyek tanulsággal is szolgálnak.
Néha érdemes a megszokottnál jobban “kitárulkozni”, bemutatni, hogy mi is hibáztunk már nagyot, annak mi a sztorija és mit tanultunk belőle. Az őszinte, tanulságos történetek mindig nyerőek, és érdemes sima, szöveges bejegyzésként megosztani őket.