« Vissza

Mit érdemes posztolni a LinkedInen? – 1. rész

Online marketing

A 2023-as trendek alapján azt már végigvettük, hogy miként érdemes posztolni a LinkedInen és milyen stratégia szerint, most pedig a Post Planner segítségével azt vesszük sorra, hogy milyen típusú bejegyzéseket érdemes megosztani a munkahelyi Facebooknak is becézett közösségi oldalon.

 

Vásárlók, ügyfelek történetei

 

A LinkedIn közönsége minden szakmai részletre kíváncsi, és mivel a cégünket, vállalkozásunkat, márkánkat a vásárlók és ügyfelek éltetik, az ő történeteiket érdemes megosztani.

 

Az ilyen háttérsztorik – például a közös együttműködésekről, vagy a vásárló/ügyfél problémájáról, amelyet sikerült megoldanunk – mindig népszerűek a LinkedInen, ráadásul a követőket aktivitásra készteti.

 

Vásárlók, ügyfelek véleményei

 

Nem csak a honlapra érdemes ajánlásokat, véleményeket gyűjteni a vásárlóktól és ügyfelektől, ugyanis a LinkedInen is van létjogosultságuk.

 

Itt persze nem csak az idézet lehet lényeges, hanem a kontextus is, ha az adott véleménynek van története és/vagy tanulsága, amit megosztunk a követőkkel.

 

Rögzített értékesítési hívások részletei

 

A sales szakemberek telefonos beszélgetései nem csak az ügyfelek és vásárlók megnyerése miatt érdekese, ugyanis üzleti szempontból komoly tanulságokkal szolgálhatnak.

 

Érdemes tehát – a GDPR-szabályoknak megfelelve – rögzíteni az értékesítők hívásait, majd az érdekes tanulságokat – amennyiben ez nem jelent üzleti hátrányt – akár meg is oszthatjuk a LinkedInen, vagy egyszerűen csak ihletet is jelenthetnek a posztokhoz.

 

Újrafelhasználás

 

Bár mi rengeteg tippel szolgálunk az ihletszerzéshez, néha előfordulhat, hogy nincs ötletünk új bejegyzéshez a LinkedInen, ilyenkor egyszerű és gyors megoldást jelent korábban nagy sikert arató bejegyzéseket újra felhasználni.

 

Akár teljes egészében lemásolni, vagy egy részletét felhasználni (például egy korábbi blogbejegyzésünk legérdekesebb mondatát kiemelni egy látványos grafikával).

 

Az a legjobb, ha olyan tartalmat használunk fel újra, amelyet csak más közösségi oldalakon osztottunk meg. Természetesen lehet olyan poszt is, amit már LinkedInen is megosztottunk, de ügyeljünk rá, hogy ne ugyanolyan bejegyzéstípus legyen, és legalább fél évvel korábban megosztott poszt legyen az alapanyag.

 

Iparági hírek

 

A LinkedIn felhasználói mindig hálásak azért, ha a saját szakterületünk, iparágunk híreiről és trendjeiről osztunk meg információkat.

 

Az iparági hírek véget nem érő, mindennapi forrást jelentenek, így bármikor bevethető ilyen poszt, és sikere is lesz, ha hozzáadott értékkel együtt (pl.: véleménnyel, saját tapasztalattal) osztjuk meg ezeket a híreket.

 

Különösen népszerűek az ilyen bejegyzések, ha vizuálisan is jól tálaljuk, például egy látványos infografikába “csomagoljuk” az adatokat.

 

Blogokon, híroldalakon, véleményvezérek profiljain is megannyi forrást találhatunk ehhez.

 

A folytatáshoz olvassa el cikksorozatunk következő részét!

Kapcsolódó cikkek