A tartalommarketing komplex, kreativitást igénylő feladat, sok lehetőséggel és megannyi buktatóval. Épp ezért egy 6 részes cikksorozatban összesen 49 tippet osztottunk meg annak érdekében, hogy minél több ötletet lehessen gyűjteni a munkához. Hasznos lehet egy olyan cikksorozat is, amelyben az előállítható tartalmakat is csokorba szedjük, így összeállhat egy online “svájci bicska”. Az Ahrefs segítségével kezdjük is a leltárt a tartalommarketing eszköztárában! Cikksorozatunkat az első rész után folytatjuk.
5, Útmutató
Hasznos és edukatív tartalmakból állhat útmutató, például egy téma teljes értékű kifejtéséhez vagy mondjuk egy szolgáltatás funkcióinak bemutatásához.
Egyetlen nagy tartalom is lehet, vagy például egy dedikált aloldal a honlapon, esetleg egy cikksorozat, mint például nálunk a WordPress Tárhely Gyorstalpaló.
Nincs tehát műfaji megkötés és bárhol publikálható, a lényeg, hogy kellően részletes legyen, komplexen mutasson be egy témát.
Pro tipp: az Instagramon külön funkció áll rendelkezésre az útmutatók készítéséhez.
6, Hírlevél
Akár elsőként is írhattuk volna a listára, hiszen már megfogalmaztuk: az állandóan változó algoritmusok korában a hírlevél számít a legfontosabb marketing feladatnak.
Épp ezért írtunk 12 részes cikksorozatot arról, hogy miként lehet még népszerűbb és eredményesebb a céges hírlevél, ide kattintva 62 hasznos tipp olvasható.
A Rackhost Tudásbázis néhány további cikke a témában:
- Nincs ötleted a következő hírlevélhez? Ezek a témák mindig beválnak!
- Tippek a hírlevél címadásához: ilyen tárgy mezővel meg is nyitják az e-mailt
- Ne kövesd el a hírlevél klasszikus hibáját: ezért kerüld az e-mail címlista vásárlását!
- Miért fontos leiratkozás gombot tenni a hírlevélbe?
- Milyen programot válasszunk, ha pénzt kérnénk a hírlevélért?
- Ezek nélkül nem lehet sikeres egy fizetős hírlevél!
- Tudtad, hogy a LinkedInen is indítható hírlevél? Mutatjuk a kezdő lépéseket!
- Mitől lesz népszerű egy LinkedIn-hírlevél?
7, Lista cikkek
Bizonyára találkozott már az alábbiakhoz hasonló felépítésű címekkel az interneten:
4+1 hasznos SEO-tipp a TikTokon
SEO-útmutató kezdőknek: 6+1 tanács, amelyet bárki követhet
Az influenszer-marketing 7 buktatója – időt és pénzt spórolsz, ha ezekre figyelsz!
Az ilyen, címében többnyire számot tartalmazó lista cikkeket nagyon szeretik az emberek. A szám felkelti a figyelmet, illetve pontossá teszi, hogy mennyi tanácsot kapunk, emellett pedig a cikk könnyen áfutható és értelmezhető. (Bár nem tartalmaz számot a címe, ez a cikksorozat is ilyen tartalom.)
A lista cikkek a blogok és tudásbázisok kihagyhatatlan eleme, éljünk vele rendszeresen!
8, (E-)könyv
Akár elektronikus, akár hagyományos formában, de egy könyvben is összegezhetjük tudásunkat, tapasztalatunkat.
Sokan erre azt mondják: egy könyv írása rengeteg munkával jár! Ez általában igaz, de gondoljunk bele: ha van egy blogunk vagy tudásbázisunk, ahol az elmúlt években rengeteg hasznos cikk található, akkor már lényegében csak az anyagok rendszerezése, szerkesztése és aktualizálása a feladat!
További tippekhez olvassa el cikksorozatunk következő részét!