Két dolgot fontos tisztázni a pop-up ablakokkal kapcsolatban: valóban, sok embert zavar a honlapokon felugró hirdetés, de azt is be kell látni, hogy ennek ellenére az online marketing egyik leghatékonyabb eszköze.
Utóbbi állítás viszont kizárólag akkor igaz, ha ügyelünk néhány alapvető kritériumra (pl.: releváns üzenet, könnyű bezárási lehetőség, hasznos tartalom ígérete) és megfogadjuk a legjobb tippeket. Ilyen tanácsokat gyűjtöttünk a téma egyik nemzetközileg is elismert szakértője, Neil Patel blogjáról.
Cikksorozatban foglaljuk össze a bevált módszereket, az első rész után folytatjuk.
Demo reklámozása
Nem csak feliratkozók gyűjtésére remek eszköz a pop-up ablak, online szolgáltatás esetén például érdemes megfontolni, hogy itt (is) az érdeklődők figyelmébe ajánljuk a demo kipróbálásának lehetőségét.
A demo elég egyértelmű továbblépési lehetőség azoknak, akik a honlapunkat böngészik, így még nagyobb kattintási arányt érhet el, mint a feliratkozás kérése – amit később, máshol, máshogy is kérhetünk.
Ha tartunk attól, hogy mobilon a demo nem működik megfelelően, akkor beállíthatjuk azt is, hogy csak számítógépes böngészés során jelenjen meg a pop-up ablak.
Kicsi és értékes pop-up ablak
A pop-up ablakoknak nem csak az a verziója létezik, amelyik nagy és rögtön cselekvést vár el. Vannak azok a kis méretben, a honlap tetején megjelenő, mégis könnyen észrevehető pop-up ablakok, amelyeket be sem kell zárni, hogy tudjunk böngészni a honlapon.
Ha valaki ezt az elegáns megoldást választja, akkor érdemes rögtön a weboldal legfőbb értékére koncentrálni, például a legnépszerűbb vagy legújabb terméket/szolgáltatást ajánlani egy rövid szöveggel és linkkel. Lényegében egy CTA-gombnak felel meg.
Ha a színe eltér a honlap színvilágától vagy a honlap fejlécének színeitől, akkor elég feltűnő lesz kicsiben is.
Sokan értékelik az ilyen megoldást is, hiszen a böngészést sem zavarja meg és nem vár el rögtön komolyabb cselekvést, mindössze egy kattintást.
Kilépés megelőzése
A pop-up szolgáltatások arra is kínálnak megoldást, hogy akkor jelenjenek meg pop-up ablakok, amikor a kurzor mozgásából egyértelmű, hogy a honlap látogatója el akarja hagyni a weboldalt vagy be akarja zárni a böngészőben az ablakot vagy a lapot.
Az ilyen pop-up ablakoknál érdemes a weboldal színvilágát használni és felhívni a figyelmet egy kihagyhatatlan ajánlata, esetleg jelezni azt is, hogy már csak rövid ideig él az ajánlat.
Vélemények a legnagyobb slágerről
A slágertermékek, vagyis a legnépszerűbb árucikkek vagy szolgáltatások ajánlását nem csak direkt linkkel érdemes reklámozni.
Egyes pop-up ablakok rafináltabb megoldást választanak: mutatnak egy képet a termékről vagy szolgáltatásról, mellette pedig csak egy rövid szöveggel ajánlják, hogy a linkre kattintva olvassák el a hiteles véleményeket.
Ilyen pop-up ablakban a saját termékfotó helyett akár meggyőzőbb lehet a felhasználói tartalom beillesztése.
A folytatás cikksorozatunk következő részében olvasható.