« Vissza

Milyen a figyelemfelkeltő és meggyőző szöveg a honlapokon? – 1. rész

Online marketingWeboldalkészítés

Nem elég, hogy egy honlap gyönyörű, mobilbarát és jó a felépítése, hiszen mindez semmit sem ér, ha a szövege nem kelti fel a figyelmet és nem győzi meg az érdeklődőt a szolgáltatásaink igénybe vételéről vagy termékeink megvásárlásáról. A Coschedule szakmai blogja az alapoktól vette végig, hogy mire érdemes ügyelni egy weboldal szövegeinek írásakor, így akár kezdő szövegírók, vagy a témában tapasztalatlan cégvezetők számára is hasznos tanácsokat gyűjtöttek össze. Cikksorozatban vesszük át a lépéseket, kezdjük is el.

 

Kiknek írunk? Mi a célközönségünk?

 

Nincs olyan cég, amely minden emberhez szól. Minden márkának szüksége van a célközönsége meghatározására, szolgáltatásait és/vagy termékeit csak így tudja értékesíteni. Furcsán hangzik, de így van: egy mindenkihez szóló honlapszöveg lényegében senkihez sem szól.

 

Vásárlói személyiség (buyer persona) – így nevezik azokat a képzeletbeli embereket, akiknek ideális esetben szól egy honlap szövege, illetve minden más marketing tevékenység is. Ehhez el kell képzelni egy ideális embert, amilyennek a célközönségünk átlagos tagját látjuk. Meghatározni a korát, nemét, végzettségét, anyagi helyzetét, lakhelyét, hobbiját, stílusát, céljait, megoldani kívánt problémáit, stb.

 

Csak akkor tudunk hatásos szövegeket írni a honlapra, ha tiszta képet kaptunk a célközönségről és a vásárlói személyiségről.

 

Témaötletek

 

Ha már tudjuk, hogy kiknek írunk, azon kell gondolkodni, hogy miről írunk. A témaötleteknek igazodniuk kell a vásárlói személyiséghez, például ha az ideális ügyfelünk vegetáriánus, akkor ne írjunk pörköltekről.

 

A tartalommarketinghez rengeteg forrásból lehet ötletet meríteni, erről 6 részes cikksorozatot írtunk, érdemes elolvasni a tippeket.

 

Az ötletelés során az alábbi kérdéseket kell szem előtt tartani, hogy hasznos tartalmat készítsünk:

 

  • Hogyan adhatunk több információt a termékekről és/vagy a szolgáltatásokról?
  • Hogyan segíthetünk az érdeklődő emberek problémáinak megoldásában?
  • Milyen tippekért, információkért, elemzésekért, véleményekért lesz hálás a célközönség?
  • Hogyan segíthetünk a vásárlói döntésben?

 

Egyedi stílus kialakítása

 

Az interneten elképesztő mennyiségű tartalom érhető el, az egyedi stílus viszont lehetőséget ad, hogy kitűnjünk a tömegből.

 

Hogyan akarunk és tudunk szólni a célközönséghez? Humorosan? Szenvedélyesen? Bármilyen stílust is választunk, illeszkednie kell a korábban már meghatározott vásárlói személyiség vélt ízléséhez.

 

A stílus kialakításában segít, ha “potméteren” finomhangoljuk: 1-től 10-ig (vagy 1-től 5-ig) terjedő skálán mennyire legyen humoros, szakmai, trendi, közérthető, komoly, stb. Ezen felül az elején tisztázni kell, hogy tegeződünk vagy magázódunk. Akár mi magunk írjuk a honlapra a szöveget, akár rutinos szövegírót bízunk meg a feladattal, így sokkal könnyebb lesz kialakítani a stílust, majd a visszajelzések alapján az igényekhez igazítani.

A folytatás cikksorozatunk következő részében található.

Kapcsolódó cikkek