Bizonyára találkoztatok már olyan képekkel Facebook- és Instagram-oldalunkon, amelyen ügyfeleink viselik a menő Rackhost pólókat. Nem véletlenül, hiszen egy márka értékét és hitelességét az elégedett vásárlók növelik leginkább – különösen azok, akik még ezt világgá is kürtölik a közösségi médiában. Az internet egyre nagyobb zajában a felhasználói tartalom lett az online marketing talán legfontosabb eleme, ezzel lehet kitűnni a tömegből. Épp ezért tartunk fontosnak egy praktikus cikksorozatot a témában, a legfontosabb tudnivalókkal. Az első és a második részben átvettük az alapokat, a harmadik és negyedik részben pedig elkezdtük sorra venni a hatékony módszereket. Jöjjön a lezárás!
Ajánlás online értékeléssel
Felhasználói tartalomnak minősülnek az online vélemények is, mint például a Facebook-oldalaknál található “Ajánlások és vélemények” menüpontra írt “osztályzatok” és kommentek, vagy épp a TripAdvisor és a Google értékelései.
Érdemes bátorítani a követőtábort, hogy ha elégedettek a termékkel vagy szolgáltatással, akkor ezúton is jelezzék. Jegyezzük meg azt is, hogy fejlődésünk érdekében a konstruktív kritikát is szívesen fogadjuk.
Minél több pozitív értékelést kapunk az online felületeken, annál jobb eséllyel kelt bizalmat és hitelességet a cégünk.
A legérdekesebb értékelésekről külön poszt is készülhet a közösségi oldalakra, amennyiben az értékelő ügyfél/vásárló is beleegyezik.
Rögtön vásárlás után
Bármilyen felhasználói tartalom készítésére akarunk rávenni valakit, egy trükkre figyeljünk: ha valaki vásárolt tőlünk, rögtön biztassuk a tartalomkészítésre. Online vásárlás esetén például a rendelést megerősítő e-mailben jelezhetjük, vagy például személyesen vásárlás során a kasszánál hívhatjuk fel udvariasan a figyelmet erre a lehetőségre.
Hogyan változtatta meg az életed?
A fenti kérdést is feltehetjük az ügyfeleinknek. Azok, akikre a termékünk vagy szolgáltatásunk nagy hatással volt, szívesen be is számolnak erről. Ne mi ígérjük, hogy megváltozik tőle az élet, hanem a vásárlók igazolják. Hiteles reklám a köbön!
Premier esemény
Egy új terméket vagy szolgáltatást be lehet jelenteni a szokásos formában, vagyis saját készítésű posztok, blogbejegyzések, videók és hirdetések segítségével, de van egy kreatívabb megoldás is. Tartsunk egy premier eseményt az érdeklődőknek, a márkahű követők el is jönnek majd, hogy elsőként próbálhassák ki az újdonságot. Talán kérni sem kell egy ilyen eseményen, hogy a résztvevők készítsenek fotókat, videókat és beszámolókat, de azért nem árt, ha erre mi is biztatjuk őket.
Egy jó ötlet mindent vihet
Cikksorozatunkban felsoroltuk a felhasználói tartalom alap típusait, de rengeteg trükk létezik még, némi kreativitással feszegethetők a határok. Ezt egy kiváló példával érzékeltetnénk.
Az Egyesült Államokban a nemzetközi átlagnál sokkal drágább mulatság, ha valaki szolgáltatót vált a mobilpiacon. A T-Mobile erre alapozva állt elő egy nagy sajtóvisszhangot keltő akcióval: arra biztatta a rivális szolgáltatóknál lévő amerikaiakat, hogy ha elégedetlenek a szolgáltatással, írjanak egy szakító levelet a T-Mobile erre a célra létrehozott oldalán. A konkurenciával szakító levelekért cserébe a cég felajánlotta, hogy átvállalja a szolgáltatóváltás költségeit. Ezzel a trükkel 113 ezer új ügyfelet szereztek, az oldal pedig 2,7 milliós látogatottsággal zárta a kampányt.