« Vissza

Miért és hogyan lesz hasznos a felhasználói tartalom? – 1. rész

Online marketing

Bizonyára találkoztatok már olyan képekkel Facebook- és Instagram-oldalunkon, amelyen ügyfeleink viselik a menő Rackhost pólókat. Nem véletlenül, hiszen egy márka értékét és hitelességét az elégedett vásárlók növelik leginkább – különösen azok, akik még ezt világgá is kürtölik a közösségi médiában. Az internet egyre nagyobb zajában a felhasználói tartalom lett az online marketing talán legfontosabb eleme, ezzel lehet kitűnni a tömegből. Épp ezért tartunk fontosnak egy praktikus cikksorozatot a témában, a legfontosabb tudnivalókkal. Vágjunk bele!

 

Mi az a felhasználói tartalom?

 

Márkához köthető tartalom, amelyet jellemzően vásárlók készítettek és tettek közzé. Lehet ez fotó, videó, írásos ajánlás vagy akár podcast is.

 

Kik készítenek felhasználói tartalmakat?

 

1, Vásárlók

 

Kicsomagolós videó a YouTube-on, új ruhában pózolós fotó az Instagramon, használatot bemutató felvétel a TikTokon – bármi lehet felhasználói tartalom, és ezt többségében elégedett vásárlók készítik. A tőlük érkező posztok talán a legértékesebbek, függetlenül attól, hogy bátorítottuk őket, vagy maguktól osztották meg.

 

2, Rajongók

 

Ők is vásárlók, de többségben – az elégedettségük mellett – a márkahűségük készteti a posztolásra.

 

3, Alkalmazottak

 

Egy márka alkalmazottai nyilván érdekeltek az online sikerekben, de a céges kultúrát és a dolgozók elkötelezettségét is dicsérik a tőlük érkező felhasználói tartalmak, ezzel pedig növelik az értékünket és hitelességünket a célközönség szemében.

 

Miért van szükség felhasználói tartalomra?

 

Az elégedett vásárlónál van jobb reklám? Igen: az elégedett vásárló, akinek annyira tetszik a termék vagy szolgáltatás, hogy meg is akarja ezt mutatni a világnak, és erre időt és energiát áldoz. A felhasználói tartalom nemcsak hasznos, de széles felhasználási lehetőséget kínál: a közösségi oldalakon, a hírlevelekben, a hirdetésekben, a landing oldalakon, a honlapokon és megannyi helyen bevethető.

 

A közösségi médiára különösen igaz, hogy nagy ott a “zaj”, elképesztően nehéz kitűnni. Az évek során egyre inkább a hitelesség lett a virális terjedés és a konverzió kulcsa. A hitelesség növelésében lényegében verhetetlen a felhasználói tartalom – érdekes módon a legfiatalabb vásárlók, a Z generáció képviselőinek körében ez különösen igaz. A felhasználói tartalom témájában végzett kutatások szerint a vásárlók 60 százaléka szerint a hitelesség ugyanolyan fontos, mint a termékek és szolgáltatások minősége.

 

A felhasználói tartalomról egy rendkívül érdekes kutatási eredmény miatt is érdemes cikksorozatot indítanunk. Ijesztő trend ugyanis, hogy a kereskedők legalább kétszer fontosabbnak érzik a márka által készített tartalmakat, mint a felhasználói tartalmakat. Ezzel szemben a vásárlók legalább kétszer fontosabbnak érzik a felhasználói tartalmakat, mint a márka saját posztjait.

 

Végsősoron pedig a vásárlók döntenek, így az utóbbi véleményhez kell alkalmazkodnunk. Mi sem véletlenül osztunk meg ügyfeleinktől érkező képeket arról, ahogyan a menő Rackhost pólókat viselik 🙂

 

A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.

Kapcsolódó cikkek