Melyik cég ne akarna a szakterületén nemcsak a legjobb lenni, de a legjobbnak tűnni az interneten is? Melyik vállalkozás ne szeretne a Google-kereső első találatai között megjelenni a honlapjával? Ilyen célok eléréséhez elengedhetetlen egy szakmai blog indítása, folyamatos írása a megfelelő háttértudással, illetve forgalomnövelő praktikák alkalmazása. Ha ezzel (még) nem győztük meg, ajánljuk a SEO szakterületen kiemelkedő Ahrefs gyűjteményét a nemzetközi kutatások legfrissebb blogos statisztikáival (2023.).
- A cégek 71 százaléka fontosabbnak érzi a tartalommarketinget, mint egy évvel korábban.
- A világ 1,9 milliárd honlapjából 600 millió blog, vagy rendelkezik bloggal.
- Legfeljebb 1000 szavas blogbejegyzéseket érdemes írni, ha stratégiánk a linképítés, az ennél hosszabb tartalmak ugyanis negatív hatással vannak erre a területre.
- Legfeljebb 2000 szavas cikkeket érdemes írni a blogokra, ha az organikus elérésre építünk, az ennél hosszabb írások ugyanis negatív hatással vannak az eredményekre.
- A heti 2-6 alkalommal posztoló blogok 50 százaléknál erősebb eredményekről számoltak be, mint a ritkábban posztoló bloggerek.
- A B2B szektorban a szakmai blog rendelkezik a legnagyobb befolyással, az ügyfelek 65 százalékánál hatással van a döntésekre.
- A WordPress több mint 60 millió blog motorja.
- A WordPress-blogok havi 77 millió kommentet generálnak.
- A blogok körében a legtöbb profitot hozó téma a gasztronómia.
- A 7 percnél hosszabb olvasási időt igénylő blogbejegyzéseknél csökken az érdeklődés, illetve annak az esélye, hogy valamilyen aktivitást váltsunk ki (pl.: rendelés, hírlevélre feliratkozás, kommentelés, megosztás, stb.)
- A blogokat olvasók 73 százaléka csak átfutja, vagyis “szkenneli” a blogbejegyzéseket.
- A blogokat olvasók 75 százaléka az 1000 szavasnál rövidebb bejegyzéseket szereti.
- A blogbejegyzések átlagos elkészítési ideje 4 óra 10 perc.
- A blogbejegyzések átlagos hossza 1376 szó.
- “Minőségi tartalom legyen” – a bloggerek körében ez a legfontosabb szempont a bejegyzések írásakor.
- A legtöbb blogger 1-3 képet helyez el a bejegyzésekben.
- A bloggerek 42 százaléka készít és publikál saját kutatást.
- A bloggerek 37 százaléka dolgozik szerkesztőkkel.
- A blogbejegyzésekkel kapcsolatban ez a 3 leggyakoribb panasz: túl hosszú, rosszul megírt, rosszul megtervezett.
- A bloggerek 71 százaléka szerint a SEO a látogatottság legfontosabb forrása.
- A bloggerek 73 százaléka frissíti a korábbi bejegyzéseket.
- Az influenszerekkel együttműködő bloggerek nagyobb látogatottságot érnek el.
- A legtöbb bevételt generáló bloggerek kétszer inkább tartják fontosnak a hírlevél készítését és az e-mail marketinget.
- A bloggerek 60 százaléka havonta 1-5 vendégbejegyzést ír, azaz más honlapoknak írnak cikkeket, ezzel pedig növelik szakértői presztízsüket. A Rackhost Tudásbázison is találtok hasznos tartalmakat ilyen szakemberektől.