Szuper, hogy van egy szakmai közösségi oldal, ahol mindenki csak a cégével, vállalkozásával foglalkozik, így például a munkahelyi sikerekkel is el lehet büszkélkedni. A szelfiket megunva egyre többen kapnak rá a LinkedIn világára – már több mint 750 millió a felhasználók száma –, de az új tagok előtt ott a kérdés: hogyan kezdjenek hozzá? Nekik szól a LinkedIn-gyorstalpaló cikksorozat második része.
Az első részben átvettük, hogy milyen fontos lépéseket kell megtenni a LinkedIn-profil beállításainál és hogyan lehet kapcsolatokat létrehozni. Ha ezeket a kezdő lépéseket elvégeztük, jöhet a tartalomgyártás.
Aktivitást generáló bejegyzések készítése
A sztorikat ugyan szeptember végén kivezeti a LinkedIn – itt nem volt olyan sikeres funkció, mint a Facebookon és az Instagramon –, de így is akadnak még lehetőségek. Hagyományos bejegyzésekkel, releváns kommentekkel, interaktív szavazásokkal és a posztokra adott reakciókkal is felhívhatjuk magunkra a figyelmet, és – ami a legfontosabb – párbeszédet indíthatunk.
Story time
Magától értetődik, mégis fontos hangsúlyozni: ha bármilyen mérföldkőhöz ér a vállalkozásunk, bármilyen elismerésben részesülünk, vagy csak egyszerűen felkerült egy új blogbejegyzés a céges honlapra, meg kell osztani. Adjunk hírt magunkról – méghozzá rendszeresen!
Ez lehet egy rövid szöveg linkkel, de nyugodtan írhatunk hosszabb szöveget, amely motiváció és/vagy tanulság lehet a követők számára. Az inspiráló történetek mindenhol virális tartalmakká válnak, a LinkedInen különösen.
Hashtag és megjelölés
Bármilyen szöveget is írunk, fontos a megfelelő hashtagek használata, illetve a többi közösségi oldalhoz hasonlóan itt is megjelölhetők releváns profilok a bejegyzésben. Éljünk a lehetőséggel!
Szakértői cikk
A Facebook jegyzet funkciójához hasonlóan a LinkedIn felületén is lehet cikkeket, blogbejegyzéseket publikálni. Itt ez a megoldás sokkal népszerűbb és eredményesebb, mint a többi közösségi oldalon, hiszen a szakmabeli véleményvezérek meglátásaira sokan kíváncsiak – mi is ilyenné válhatunk, ha tudatosan használjuk ezt az eszközt.
Videó, videó, videó!!!
Ahogy minden közösségi oldal esetében, úgy a LinkedIn algoritmusa is a videót díjazza leginkább, így ne csak írásra és fotómegosztásra törekedjünk. A videókat 20-szor nagyobb valószínűséggel osztják meg a felhasználók, mint bármilyen más jellegű bejegyzést.
Kiszámítható megjelenés
A LinkedIn statisztikái szerint a mindennapos posztolás különösen eredményes, de ha nem is teszünk ki bejegyzést minden egyes nap, törekedjünk a kiszámítható megjelenésre.
Mindig ugyanazokon a napokon és időpontokban posztoljunk – persze először ki kell tapasztalni, mikor jön a legtöbb reakció. A követőtábor és a LinkedIn algoritmusa is díjazni fogja, ha kiszámíthatóan érkeznek a bejegyzéseink.
Megtettünk minden kezdő lépést? Akkor jöhet a folytatás! Alábbi cikkeink segítségével még inkább el lehet merülni a LinkedIn világában:
– A lájkok nem jönnek maguktól: ezekre figyelj, ha posztolsz a LinkedInen
– Mit lehet még tenni a céges LinkedIn-oldal sikeréért?
– Hogyan lesz több követője a céges LinkedIn-oldalnak? – Így lesz népszerű a céges LinkedIn-oldal