« Vissza

LinkedIn-gyorstalpaló kezdőknek – 1. rész

Online marketing

Szuper, hogy van egy szakmai közösségi oldal, ahol mindenki csak a cégével, vállalkozásával foglalkozik, így például a munkahelyi sikerekkel is el lehet büszkélkedni. A szelfiket megunva egyre többen kapnak rá a LinkedIn világára – már több mint 750 millió a felhasználók száma –, de az új tagok előtt ott a kérdés: hogyan kezdjenek hozzá? Nekik szól ez a kétrészes LinkedIn-gyorstalpaló cikksorozat – íme az első fejezet.

Fontos leszögezni: a LinkedIn nem csak az álláskeresésről szól, sőt, sosem ez volt a fókuszában, ez egész egyszerűen tévhit. Itt kiemelhetjük erősségeinket, szakmai kapcsolatokat szerezhetünk és ápolhatunk, üzleti témájú beszélgetéseket kezdeményezhetünk, szakértők segítségét kérhetjük és közösséget hozhatunk létre a márkánk értékei köré szervezve.

Most nézzük meg, milyen lépésekkel érdemes indítani.

 

A LinkedIn-profil beállítása

Kezdésként a LinkedIn ingyenes regisztrációját érdemes választani – van több fizetős verziója is a közösségi oldalnak –, majd rendkívül fontos egy-egy jó minőségű profilképet és borítóképet feltölteni.

Írjunk egy rövid bemutatkozó szöveget, majd a LinkedIn végigvezet minket azon is, hogy miként lehet megadni erősségeket, illetve olyan területeket, amelyek szakértőinek valljuk magunkat. Ezt később a kapcsolataink egy gombnyomással meg is tudják erősíteni.

Végül elengedhetetlen az eddigi munkahelyek és tanulmányok megadása, lehetőleg rövid leírással és a pozíciók megadásával.

Pro tipp: a profilon az “Edit public profile & URL” gombra, majd az “Edit your custom URL” feliratra kattintva érdemes személyre szabni a LinkedIn URL-t, hogy profi linket tudjuk megadni – például az e-mailek névjegyében.

 

Kapcsolatok keresése

Ismerősökre is szükség lesz, ha nem azt akarjuk, hogy csak magunknak írjuk a bejegyzéseket. Ha Google- vagy Facebook-belépést használtunk, akkor a kapcsolatokat könnyű lesz kiválasztani, de akár mi is kereshetjük a partnereket, ügyfeleket és kollégákat.

Ehhez a “My Network” menüpontban kapunk több segítséget is, hiszen profilok ajánlásai mellett például csoportokban és eseményeken is böngészhetünk kontaktokat. A korábban megadott munkahelyek és tanulmányok miatt is remek ajánlásokat kapunk, így gyorsan összeállhat a linkedines kapcsolati háló.

Ha egy profilon a “Follow” gombra kattintunk, akkor “csak” követjük az illető bejegyzéseit, anélkül, hogy megjelenne a kapcsolataink között, így például üzenetet sem tudunk küldeni neki. Ha ismerősről van szó, akkor érdemes a “Connection” gombra kattintva “bejelölni”.

Ha valakit nem ismerünk, de szakmai szempontok miatt szeretnénk vele beszélgetést kezdeményezni, akkor a “Connection” gombra kattintás után megjelenő üzenet ablakban érdemes személyre szabott üzenetet küldeni egy bemutatkozással és a kapcsolatfelvétel indoklásával. Nem árt, ha az ismeretlenül történő bejelölés és üzenetküldés előtt növeljük az esélyeinket. Előtte érdemes az adott személy posztjaihoz releváns és hasznos hozzászólásokat írni, így jó eséllyel választ kapunk rá. Ezzel beindulhat egy érdekes beszélgetés a komment szekcióban, amelyre később hivatkozhatunk is a kapcsolatfelvételnél.

 

A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!

Kapcsolódó cikkek