Ha megismertük az influenszerek 5 típusát, majd bevált tippeket alkalmazva kiválasztottuk a megfelelő véleményvezért – elkerülve a korábban már általunk is listázott buktatókat –, akkor jöhet a stratégia kialakítása. A közös kampányhoz már adtunk néhány tanácsot korábban, most pedig a Socialinsider segítségével cikksorozatot indítunk az influenszer marketing 2023-as trendjeiről.
Instagram és TikTok!
Az influenszer marketing messze legfontosabb terepe az Instagram és a Tiktok. Természetesen más platformokon is lehet influenszerekkel dolgozni, de nem lesz olyan célravezető az együttműködés, mint az Instagramon és a TikTokon.
Ezen a két alkalmazáson lehet leghatékonyabban kapcsolatot kiépíteni a célközönséggel, tagjait pedig aktivitásra, vagyis vásárlásra buzdítani.
Hosszú távú együttműködés
A cégek már nem egy, hanem több kampányra állnak össze az influenszerekkel, akár éveken át, hiszen így tudnak valódi és erős kapcsolatot építeni a célközönséggel.
Mikro influenszerek
Az utóbbi időben a mikro influenszerek kegyeit keresik leginkább a márkák, hiszen több ilyen véleményvezérrel dolgozva sokkal eredményesebbek a kampányok, mintha egy-két igazi sztárral dolgoznának együtt.
Munkatársak, mint influenszerek
A vállalatok felismerték, hogy néhány munkatársuk influenszerként is megállhatja a helyét, ha erős személyes márkát épít a közösségi oldalakon. Első kézből származó, hiteles információi vannak a reklámozni kívánt termékekről vagy szolgáltatásokról.
Ráadásként az új munkatársak toborzásában is vonzóbbá tehetik a céget, és ez aranyat ér abban a korban, amikor minden iparág munkaerőhiánnyal küzd.
Videó!
Az influenszer marketing egyre inkább videós posztokról szól, hiszen képekkel és szöveggel sokkal nehezebb valódi és értékes kapcsolatot kialakítani a célközönséggel, ráadásul a közösségi oldalak algoritmusai is több emberhez juttatják el a videókat, mint az egyéb típusú bejegyzéseket.
TikTok-, YouTube-, Instagram- és Twitch-videókkal lehet igazán érzelmeket és reakciókat kiváltani!
Podcast
A podcast egyre népszerűbb tartalomtípus, és bár kevésbé menő, mint a videó, viszont jóval tovább és intenzívebben köti le az emberek figyelmét – erre vágynak a reklámozó cégek is.
A podcastok készítői is influenszerekké válnak, a formátum adta szabadság pedig megannyi típusú együttműködésre ad lehetőséget – olyanokra is, amire egy videó vagy egy szöveges poszt alkalmatlan lenne.
Niche influenszerek
A mikro és nano influenszerek egy része tartozik ide, akik megtaláltak egy nem túl nagy közönséget vonzó, de rendkívül specifikus témát, amelyhez a követők rendkívül szorosan kapcsolódnak – például egy hobbi kapcsán.
Sokkal hatásosabb a velük való együttműködés, hiszen teljesen biztos lehet a megbízó, hogy ha a terméke vagy szolgáltatása ebbe a témába vág, akkor a niche influenszer lelkes célközönséget aktivizálni is fogja.
A folytatás cikksorozatunk következő részében olvasható.