Nincs ötleted, hogy mit posztolj a Facebookon? Bizonytalan vagy, hogy miként lehetne könnyen és sok emberhez eljuttatni a céged üzenetét? Aktivitást szeretnél a Facebook-oldalon? Akár egy komoly vállalkozásról van szó, akár személyes márkaépítésről, ezek a trükkök régóta beválnak a legnépesebb közösségi oldalon. Cikksorozatunk második része következik, az első nyolc tipp ide kattintva olvasható!
9, Osszuk meg tapasztalatainkat!
Az edukatív tartalmak mindig hatásosak, különösen akkor, ha saját tapasztalatunkból – akár a mi kárunkból vagy hibánkból – tanulhatnak mások. A követők hálásak lesznek a tanulságos esetekért, és külön értékelik az őszinteséget. Sikersztorikat is meg lehet osztani, hiszen az ügyfeleknek motivációt, lendületet és ötletet adhatnak.
10, Kérjünk mondatbefejezést!
A kérdésekhez hasonló aktivitást váltanak ki, ha egy befejezetlen, hiányos mondatot osztunk meg a közönséggel, amelyet hozzászólásban mindenki befejezhet, kiegészíthet. Nagyon egyszerű példákkal: a kedvenc színem a(z) ______, az óvodában ______ volt a jelem. Bármi lehet a mondat, csak releváns legyen a témánkban!
11, Pro és kontra lista
Vegyünk egy érdekes témát/kérdést, készítsünk egy grafikát kezdetleges pro és kontra listával, és kérjük meg a követőket, hogy írjanak még ötleteket. Biztos recept a kommentekhez!
12, Egy mondat is elég!
Hajlamosak vagyunk túlgondolni a kommunikációt a Facebookon, pedig sokszor érdemes hallgatni a közösségi oldal által minden posztnál feltett kérdésre: mi jár a fejedben? Ha ez épp egy inspiráló idézet, egy érdekes ötlet, egy utcán hallott frappáns megszólalás, akkor is legyünk bátrak: írjunk ki ilyen random gondolatokat is! Ne szerkesszük, ne írjunk hozzá kiegészítést, csak a nyers mondatot! Olykor a legegyszerűbb posztok a legsikeresebbek.
13, Idézzük az elégedett ügyfeleket!
Ha a termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal maximálisan meg vannak elégedve a vásárlók, ne hagyjuk ki a ziccert: kérjünk tőlük ajánlást, és osszuk meg a követőkkel! Egy látványos grafikával szövegesen is eredményes ez a módszer, de videóval még több emberhez eljut és jóval hitelesebb is. Ha pedig egy influenszer mondja, még jobb!
14, Kérjük ki a követők véleményét!
Új logót választanánk, de nem tudjuk eldönteni, hogy melyik koncepció a jobb? Több új szolgáltatást vagy terméket is tervezünk bevezetni, de bizonytalanok vagyunk, melyik jöjjön először? Végezzünk ingyenes piackutatást, kérjük ki a követők véleményét! Ezzel egyszerre generálunk aktivitást és könnyítjük meg a döntéshozást.
15, Ajánljunk tartalmakat!
A közösségi médiában mindig értékelik, ha érdekes, hasznos és szórakoztató filmeket, sorozatokat, könyveket és podcastokat ajánlunk, Akkor igazán célravezetőek az ilyen bejegyzések, ha személyes kötődésünk van a tartalmakhoz, így önálló gondolatokkal hívhatjuk fel rájuk a figyelmet.
16, Toplista
A tartalmak ajánlása esetén is jól jön, ha toplistát készítünk, de egyéb bejegyzések esetén is működik, hiszen az emberek szeretik megosztani a véleményüket arról, mi maradt ki, vagy minek adnának más helyezést.
A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.