« Vissza

Ilyen posztokkal bármikor aktivitást generálunk a Facebookon! – 2. rész

Online marketing

Nincs ötleted, hogy mit posztolj a Facebookon? Bizonytalan vagy, hogy miként lehetne könnyen és sok emberhez eljuttatni a céged üzenetét? Aktivitást szeretnél a Facebook-oldalon? Akár egy komoly vállalkozásról van szó, akár személyes márkaépítésről, ezek a trükkök régóta beválnak a legnépesebb közösségi oldalon. Cikksorozatunk második része következik, az első nyolc tipp ide kattintva olvasható!

 

9, Osszuk meg tapasztalatainkat!

Az edukatív tartalmak mindig hatásosak, különösen akkor, ha saját tapasztalatunkból – akár a mi kárunkból vagy hibánkból – tanulhatnak mások. A követők hálásak lesznek a tanulságos esetekért, és külön értékelik az őszinteséget. Sikersztorikat is meg lehet osztani, hiszen az ügyfeleknek motivációt, lendületet és ötletet adhatnak.

 

10, Kérjünk mondatbefejezést!

A kérdésekhez hasonló aktivitást váltanak ki, ha egy befejezetlen, hiányos mondatot osztunk meg a közönséggel, amelyet hozzászólásban mindenki befejezhet, kiegészíthet. Nagyon egyszerű példákkal: a kedvenc színem a(z) ______, az óvodában ______ volt a jelem. Bármi lehet a mondat, csak releváns legyen a témánkban!

 

11, Pro és kontra lista

Vegyünk egy érdekes témát/kérdést, készítsünk egy grafikát kezdetleges pro és kontra listával, és kérjük meg a követőket, hogy írjanak még ötleteket. Biztos recept a kommentekhez!

 

12, Egy mondat is elég!

Hajlamosak vagyunk túlgondolni a kommunikációt a Facebookon, pedig sokszor érdemes hallgatni a közösségi oldal által minden posztnál feltett kérdésre: mi jár a fejedben? Ha ez épp egy inspiráló idézet, egy érdekes ötlet, egy utcán hallott frappáns megszólalás, akkor is legyünk bátrak: írjunk ki ilyen random gondolatokat is! Ne szerkesszük, ne írjunk hozzá kiegészítést, csak a nyers mondatot! Olykor a legegyszerűbb posztok a legsikeresebbek.

 

13, Idézzük az elégedett ügyfeleket!

Ha a termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal maximálisan meg vannak elégedve a vásárlók, ne hagyjuk ki a ziccert: kérjünk tőlük ajánlást, és osszuk meg a követőkkel! Egy látványos grafikával szövegesen is eredményes ez a módszer, de videóval még több emberhez eljut és jóval hitelesebb is. Ha pedig egy influenszer mondja, még jobb!

 

14, Kérjük ki a követők véleményét!

Új logót választanánk, de nem tudjuk eldönteni, hogy melyik koncepció a jobb? Több új szolgáltatást vagy terméket is tervezünk bevezetni, de bizonytalanok vagyunk, melyik jöjjön először? Végezzünk ingyenes piackutatást, kérjük ki a követők véleményét! Ezzel egyszerre generálunk aktivitást és könnyítjük meg a döntéshozást.

 

15, Ajánljunk tartalmakat!

A közösségi médiában mindig értékelik, ha érdekes, hasznos és szórakoztató filmeket, sorozatokat, könyveket és podcastokat ajánlunk, Akkor igazán célravezetőek az ilyen bejegyzések, ha személyes kötődésünk van a tartalmakhoz, így önálló gondolatokkal hívhatjuk fel rájuk a figyelmet.

 

16, Toplista

A tartalmak ajánlása esetén is jól jön, ha toplistát készítünk, de egyéb bejegyzések esetén is működik, hiszen az emberek szeretik megosztani a véleményüket arról, mi maradt ki, vagy minek adnának más helyezést.

 

A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.

Kapcsolódó cikkek