A Linkedin már eljutott arra a szintre, hogy a cégeknek ugyanúgy “kötelező” feladat jelen lenni ezen a közösségi oldalon, mint Facebook- és Instagram-oldalon kommunikálni. Nem véletlenül vásárolta fel csillagászati összegért a Microsoft, folyamatosan fejleszti a lassan 750 millió felhasználóval rendelkező szolgáltatást. Még nem telített a LinkedIn közössége, így ügyesen posztolva remek elérést és aktivitást érhetünk el – mutatjuk hogyan, kiegészítésként pedig érdemes átnézni korábbi tippjeinket is.
Ahogy a többi közösségi oldal, a LinkedIn is halad a trendekkel, így nem csak a hagyományos, és már unalmasnak számító bejegyzések állnak rendelkezésre. Például itt is bevezették a sztori funkciót, a 24 óráig elérhető történetek itt is biztosan népszerűek lesznek, hiszen lehetőség adódik a könnyedebb és sűrűbb kommunikációra. A hatás látványos lesz, ezt az Instagram példája is mutatja, ugyanis a Snapchatről másolt funkció bevezetése óta 3-ról 2-re csökkent az oldalak klasszikus bejegyzéseinek heti átlagos száma.
Ahogy a Facebook-csoportokban megszoktuk, itt is létrehozhatók interaktív szavazások, így a piackutatás is új lehetőséggel bővül, ami egy ilyen szakmai közösségi oldalon hasznosabb is, mint bárhol máshol.
Mielőtt ilyen trükköket is bevetnénk, az elsőszámú szabálynak kell megfelelni: a LinkedIn aktív használata csak akkor kezdődhet el, ha a profilunk tökéletes. Egy konzisztens, minden igény kielégítő és az összes fontos adatot tartalmazó profil nélkül nem érdemes posztolni, hiszen itt ez alapján ítélnek meg mindenkit. Ez a trend már az Instagramon is érződik, de a LinkedIn közösségében még inkább így van, hiszen itt profi szakemberként és cégként kell mutatkozni. A profil leírásában nem biztos, hogy elég a céges honlap “Rólunk” aloldalának átmásolása, itt teljes képet kell kapniuk az érdeklődőknek.
A LinkedIn nagy előnye, hogy mindenki megadja a szakterületét, így a közösségi oldal analitikájából azt is meg lehet tudni, hogy a követők milyen érdeklődési körrel rendelkeznek. Érdemes figyelni az adatokat, hiszen a tartalomgyártási stratégiát is meghatározhatják.
Bármilyen témában is posztolunk, egy követelménynek meg kell felelni: a bejegyzéshez tartozzon fotó, grafika, dokumentum vagy videó, hiszen ezeket értékeli igazán a felület algoritmusa. Ahogy a Facebookon megszokhattuk, itt is az élő videó garantálja a lehető legnagyobb elérést, a statisztikák szerint 24-szer több hozzászólást kapnak az ilyen bejelentkezések, mint a sima videók.
Szintén a Facebook példájára készültek el különböző emojikkal a lájkolás alternatívái, például tapsoló, támogató és szívecskés elemekkel. Ezeket is fel lehet használni “szavazás” gyanánt, ha a csatolt grafikákban a válaszlehetőségekhez más-más reakciót kérünk.
Rengeteg tehát a posztolási lehetőség, de mindben van valami közös: csak akkor érjük el a célközönséget, ha a témában releváns hashtageket is adunk a bejegyzésekhez. Ebben egyébként a LinkedIn is segít, hiszen a céges profil és a tartalom alapján a közzététel előtt pár ajánlatot is kapunk a népszerű hashtagekből.