« Vissza

Így lehet tökéletesíteni a LinkedIn-profilt – 3. rész

Online marketing

Képzeljük el, hogy pár lépés választ minket attól, hogy minden ideális partner, ügyfél, feladat vagy munkaerőt kereső cég megtaláljon minket. Pedig ez nem álom, az alapjait könnyen össze lehet foglalni, az első és második rész után folyatjuk a harmadik résszel a Buffer listájának segítségével, amely lépésről lépésre elmagyarázza, miként lehet tökéletesíteni egy LinkedIn-profilt.

 

12, Értékes követések

 

A LinkedIn az értékes tapasztalatokkal szolgáló vezetők, a remek márkát építő cégek és az influenszerek otthona is lett. Amennyiben hasznos, érdekes tartalmakat osztanak meg, érdemes követni őket. Ezzel ugyanis nemcsak a hírfolyamot turbózzuk fel, hanem a LinkedIn-profilunkat is, hiszen ott megjelennek az általunk követett emberek és cégek listája, amely jól megválogatott követések esetén pozitív benyomást kelthet.

 

13, Nyilvános profil

 

Az adatvédelmi beállításoknál fontos megbizonyosodni arról, hogy teljesen nyilvánosra van-e állítva a LinkedIn-profilunk, vagyis bármelyik felhasználó és az internetes keresők is láthatják.

 

14, Álláskereső preferenciák

 

Amennyiben állást keresünk, vagy van szabad kapacitásunk további projektekhez, akkor a LinkedIn-profilban mindenképp jelezzük a preferenciákat.

 

  • Milyen munka illene hozzánk?
  • Milyen témakörben végzett projektek motiválnak minket?
  • Milyen munkavégzésben gondolkodunk? (pl.: home office, iroda, változó helyszín)
  • Mely képességeinket szeretnénk kiaknázni?

 

A fentihez hasonló kérdésekre érdemes választ adni, így nagyobb eséllyel kapunk céljainknak megfelelő állásajánlatot.

 

15, #opentowork matrica a profilképen

 

A LinkedIn egyszerű, de nagyon hasznos funkciója, hogy a profilképhez adhatunk egy #opentowork hashtaggel ellátott matricát, így a profilunkat látva mindenki rögtön tudja, hogy állást keresünk, vagy van szabad kapacitásunk további projektekhez.

 

16, Kapcsolatok szelektálása

 

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy gyűjtögetik a kapcsolatokat, mint régen Facebookon (vagy az iWiWen) az ismerősöket. Pedig a LinkedIn nem erre való, nem érdemes felhasználókat bejelölni csak azért, mert ismerjük őket, vagy mert egyszer őket is láttuk egy konferencián, vagy mert a kollégánk kollégája.

 

A kevesebb több: csak olyan felhasználókat jelöljünk be és igazoljunk vissza, akiket valóban ismerünk a szakterületünkről és/vagy szakmai szempontból releváns lehet velük a kapcsolatépítés, együttműködés. Minden más kapcsolat felesleges ezen a felületen, és jobban is mutat a profilunk, ha kizárólag releváns szakmai kapcsolatok jelennek meg rajta, illetve a hírfolyamunk minősége is javul a felesleges kapcsolatok törlésével és elutasításával.

 

17, A mi történetünk

 

A LinkedIn-profilnak nem kell száraz CV-nek lennie, nyugodtan elmesélhetjük a leírásban vagy a munkák és projektek részletezésében, hogy egy-egy munka, projekt vagy saját vállalkozás esetében mi a történetünk, milyen kihívásokkal néztünk szembe, milyen cél és misszió motivált minket, milyen tanulságokkal szolgált az adott munka.

 

Kapcsolódó cikkek