Képzeljük el, hogy pár lépés választ minket attól, hogy minden ideális partner, ügyfél, feladat vagy munkaerőt kereső cég megtaláljon minket. Pedig ez nem álom, az alapjait könnyen össze lehet foglalni, erre bizonyíték a Buffer listája, amely lépésről lépésre elmagyarázza, miként lehet tökéletesíteni egy LinkedIn-profilt – innen szemezgetünk cikksorozatunkban. Az első rész után jön a folytatás.
6, Végzettségek, szakmai tanúsítványok jelzése
Akár egy közgazdász diplomáról, akár egy elismert online tanfolyam elvégzéséről van szó, minden olyan tanúsítványt jelezzünk, amely feljogosít minket a szakmánk gyakorlására.
7, Aktivitás
A megfelelő profilos beállítások használatával még csak félmunkát végzünk, ha nem vagyunk aktívak a LinkedIn egyre gyarapodó közösségében. Ezt leginkább érdekes posztok publikálásával és mások bejegyzéseinek megosztásával lehet elérni, illetve releváns kommentekkel, valamint vegyük figyelembe, hogy a lájkolásaink is látszanak a hírfolyamban.
Milyen képet alkossunk magunkról ezekkel a posztokkal?
- Legyünk hitelesek, bizonyítsuk szakmai hozzáértésünket!
- Legyünk segítőkészek!
- Legyünk konzisztensen aktívak!
- Legyünk nyitottak a szakmai párbeszédekre!
- Dicsérjük mások képességeit, ismerjük el mások sikereit!
8, Testreszabott URL
A LinkedIn is lehetőséget ad a profil URL-jének szerkesztésére, ami itt fontosabb, mint bármilyen más közösségi oldalon. A Google ugyanis előszeretettel linkel Linkedin-posztokat és profilokat, de a keresőoptimalizálásnál is lényegesebb, hogy a szerkesztett URL profizmust sugall. Például a Rackhost LinkedIn URL-je így néz ki: https://www.linkedin.com/company/rackhost-zrt-/
9, Alkotói mód
Ahhoz, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a LinkedInből, a profilunknak Alkotói módban kell lennie.
Ehhez a profilunkra kell kattintani, azon belül a “Resources” szekciót megkeresni, az első sorban pedig ott lesz a “Creator mode”. Az “On” felirattal be van kapcsolva, ha viszont az “Off” feliratot látjuk, akkor rá kell kattintani, és a megjelenő ablakban két kattintással bekapcsolni.
Az Alkotói mód többek között a hírlevél készítésének is alapfeltétele, de emellett még sok előnye van. Például a funkciónak köszönhetően a profilunkra kattintó felhasználják összegyűjtve látják a legnépszerűbb bejegyzéseinket, az oktatási és tapasztalati szakaszhoz részletes leírásokat is lehet adni, multimédiás lehetőségekkel lehet feldobni a profil elemeit.
10, Önkéntesség jelzése
Rendkívüli márkaépítő ereje van az önkéntes munkának. Amennyiben valaki ilyen feladatot is vállal különféle rászoruló közösségek javára, azt érdemes megmutatni.
Sokan csak a karácsonyi időszakban önkénteskednek, e téren sokkal elhivatottabb önkéntesnek tartanak minket, ha az év más időszakaiban is vállalunk ilyen feladatot, és ezt is megosztjuk, illetve a követőinket is önkéntességre bátorítjuk.
11, Kiemelés használata
A profilunk mindenféle elemét (pl.: publikáció, referencia, sikertörténet, blogbejegyzés, projekt, videó, stb.) fókuszba helyezhetjük a kiemelés funkcióval. Amire különösen büszkék vagyunk és/vagy fontos a személyes márkánk szempontjából, azt érdemes kiemelni.
A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!