« Vissza

Így lehet tökéletesíteni a LinkedIn-profilt – 1. rész

Online marketing

Képzeljük el, hogy pár lépés választ minket attól, hogy minden ideális partner, ügyfél, feladat vagy munkaerőt kereső cég megtaláljon minket. Pedig ez nem álom, az alapjait könnyen össze lehet foglalni, erre bizonyíték a Buffer listája, amely lépésről lépésre elmagyarázza, miként lehet tökéletesíteni egy LinkedIn-profilt – innen szemezgetünk cikksorozatunkban.

 

Mielőtt a konkrét tippeket sorolonánk, érdemes átvenni – Neil Patel felsorolása alapján –, hogy (SEO-szempontból) milyen kritériumok alapján rangsorol a LinkedIn algoritmusa:

 

  • releváns-e a profil a kereső fél számára (főként a profil leírása, illetve az adott személy tapasztalatai és képességei alapján);
  • a profil bejegyzései milyen aktivitást váltottak ki;
  • vannak-e közös ismerősök és követések;
  • a profil szövegei tartalmazzák-e azokat a kulcsszavakat, amelyek a kereső fél számára relevánsak;
  • mennyire van kitöltve a profil;
  • milyen sűrűn mutat a profil aktivitást.

 

1, Minőségi profilkép és informatív háttérkép

 

Az első benyomás mindig fontos, pláne egy szakmai közösségi oldalon. Ezt a benyomást a profilképpel érjük el, amelynek remek minőségűnek kell lennie.

 

Nem érdemes nagyon hivatalos és komoly, céges belépőre illő képnek lennie, lehet mosolyogni, akár személyiséget kifejezni.

 

2, Precíz headline

 

A nevünk alatt megjelenő szövegrészben (headline) a szakmánkat, a pozíciónkat és a feladatunkat érdemes rögzíteni, illetve a munkahelyünk vagy vállalkozásunk nevét.

 

Precíz leírás szükséges a megfelelő kulcsszavakkal, hiszen a keresés során döntő faktor az algoritmus számára.

 

3, Emlékezetes bemutatkozás

 

A mágikus 1-2 mondat, amelyben összefoglaljuk, hogy mit csinálunk, de a munkán kívül többet is elmond, például a személyiségünkről, az elhivatottságunkról, és még a megfelelő kulcsszavakat is tartalmazza – mindenki ilyen szöveget akar összeállítani a profil bemutatkozó leírásába (“About” menüpont).

 

Könnyű feladatnak tűnik, pedig nem egyszerű, így nem szégyen ötleteket gyűjteni más profilokról.

 

 4, Részletezett tapasztalatok

 

Az “Experience” menüpontban készíthető el lényegében a szakmai önéletrajzunk, a LinkedIn-es CV.

 

Itt nemcsak azt érdemes megadni, hogy mikor, hol és milyen pozícióban dolgoztunk, hanem a fontosabb projektjeinket is hasznos kiemelni, részletezni az ellátott feladatainkat (ügyelve a megfelelő kulcsszavak elhelyezésére), és jelezni a munkával elért eredményeinket, díjainkat.

 

5, Képességek hiánytalanul

 

A LinkedIn nem az a hely, ahol érdemes szerénynek lenni: ha vannak fontos képességeink, mutassuk is meg!

 

Erre való a “Skills” menüpont, ahol a szakterületünkhöz tartozó minden olyan képességet megjelölhetünk, amelyekről bátran mondhatjuk: rendelkezünk velük, tapasztaltak és profik vagyunk ezekben a kategóriákban. Lehet komplex képesség, lehet egy konkrét eszköz használata, lehet kommunikációs készség, vagy akár vezetői kvalitás.

 

A felsorolt képességek kapcsán az ismerősök egy-egy gombnyomással megerősítethetik, hogy valóban rendelkezünk velük, ami a profilunkat átnézők számára hitelességet sugall, így a képességek megerősítésére érdemes biztatni a kollégáinkat, partnereinket.

 

Olvassa el cikksorozatunk folytatását is!

Kapcsolódó cikkek