« Vissza

Hogyan posztolj 2023-ban a LinkedInen?

Online marketing

Rendszeresen adunk tippeket a LinkedIn sikeres használatához, hiszen a B2B cégek számára igazi aranybánya lehet ez a közösségi oldal – amennyiben aktívan és tudatosan használják. Már a 2023-as nyerő stratégiákat is átvettük, ezúttal pedig a Social Media Today segítségével a posztokhoz adunk tanácsokat, hogy idén is hasznunkra váljon a már több mint 900 millió felhasználóval büszkélkedő LinkedIn, ahol 2022-ben 22 százalékkal nőtt a bejegyzések száma.

 

Csapatmunka

 

Bármilyen üzenetet is szeretnénk közvetíteni, szükség van a kollégák segítségére is, hiszen az egyéni profilok nagyobb aktivitást generálnak. Kérhetjük tőlük a sima megosztást is, de még jobb, ha mindenki egyéni sztorit, véleményt, látásmódot ad az adott üzenethez.

 

Ezt persze nem lehet előírni, bátorítani viszont érdemes a kollégákat. Sőt, az indirekt motiváció a legjobb, vagyis elég lehet rendszeresen hangsúlyozni, hogy egy cégnek milyen előnyökkel jár, ha a dolgozói rendszeresen posztolnak a LinkedInen.

 

Fontos hangsúlyozni, hogy ha már ők is világgá kürtölik az üzenetet, ne szó szerint másolják, legyen egyedi a poszt. Azt is érdemes megjegyezni, hogy már egy-egy konstruktív, támogató kommenttel is sokat segítenek a céges profil legújabb bejegyzésénél.

 

140 karakter látszik biztosan

 

A LinkedIn kapcsán rendre bátorítjuk a felhasználókat, hogy posztolhatnak hosszabb szövegeket is, a “munkahelyi Facebook” néven is emlegetett közösségi oldalon erre kifejezetten vevő a közönség. Azt viszont észben kell tartani, hogy mobil alkalmazáson nézve csak a posztok első 140 karaktere látszik első ránézésre, így ütős kezdésre van szükség, hogy fenntartsuk az érdeklődést.

 

Épp ezért sokan frappáns címet adnak a posztjaiknak, mintha egy cikket írnának. Például: 13+1 ütős mondat a sikeres állásinterjúhoz.

 

Ha egy honlapra akarjuk vezetni a követőinket, akkor a linket rögtön a bejegyzés elejére tegyük, egy figyelemfelkeltő emoji kíséretében.

 

Hashtagek

 

A releváns hashtagek használatát sose feledjük! Bőven elég, ha a bejegyzés végén felsoroljuk ezeket a címkéket, de néha nem árt a szövegbe illeszteni.

 

Ha a LinkedIn keresőjébe beírunk egy hashtaget, automatikusan további kapcsolódó hashtageket ajánl. Ezzel a funkcióval érdemes élni, hogy véletlenül se maradjon ki egy fontos hashtag.

 

Az ajánlott hashtagekre kattintva a téma népszerű bejegyzései is megjelennek, hasznos lehet átolvasni néhányat, hogy a saját posztunkhoz ihletet szerezzünk.

 

Videózzunk!

 

A legújabb statisztikák szerint a videók 5-ször több aktivitást (lájk, komment) és 20-szor több megosztást eredményeznek a LinkedInen, mint a többi bejegyzéstípus. Az élő videók ennél is eredményesebbek!

 

Prezentációs galéria

 

Ahogy az Instagramon, úgy a LinkedInen is szokás olyan galériát létrehozni, amelyekben a képek és/vagy grafikák egymásra épülnek, sorrendben lapozva kerek egész, például egy történet áll össze.

 

A LinkedInen egy rövid prezentációt is meg lehet így osztani, amire van is igény: az ilyen bejegyzések 3-szor több kattintást generálnak, mint bármely más poszt, beleértve a videókat is.

Kapcsolódó cikkek