Óvatos becslésnek lehet nevezni azt a sokat emlegetett jóslatot, miszerint 2025-ben már közel 4,5 milliárd felhasználója lesz a közösségi oldalaknak. Akár tetszik, akár nem: ez az online marketing alfája és omegája. A Facebookon, az Instagramon, a LinkedInen, a TikTokon, a Pinteresten és egyéb social media felületeken érhető el a legtöbb ember, így csak egy kérdés marad, méghozzá a legnagyobb: hogyan lesz a lehető legtöbb követőnk? Van pár bevált praktika!
1, Építsünk erős identitást a márka köré
Nem elég a jó ajánlat, ki kell tűnni az online zajból, ehhez pedig identitás kell. Mindegy, hogy egy nagy multiról vagy egy személyes márkáról van szó, egyedinek és könnyen beazonosíthatónak kell lennie. El kell dönteni, milyen lesz a domináns színvilág, milyen stílusa lesz a szövegeknek, milyen emojikat és hogyan használunk, stb. Rengeteg apróság, ami együtt egy pillanat alatt felismerhetővé tesz – már ha konzekvensen tartjuk magunkat hozzájuk.
2, Kövessünk releváns oldalakat
Sokkal könnyebben megtalál a célközönségünk, ha a közösségi médiás fiókunk a témánkhoz tartozó személyeket, márkákat követ. Nem kell az összes ilyen fiókot bekövetni, elég azokat, amelyekkel azonosulni tudunk, inspirálnak minket. Így olyan követőtábort vonzunk, amely a miénkhez hasonló értékrendet képvisel.
3, Vonjuk be a követőket
Az egyoldalú kommunikáció bukásra van ítélve. Sosem lesz nagy és lelkes követőtáborunk, ha csak magunkról beszélünk. Vonjuk be az érdeklődőket! Olykor egy kérdés is megteszi, de kreatív posztsorozatokat, kampányokat, kihívásokat is összeállíthatunk, hogy beszélgetésre és aktivitásra is buzdítsunk, ne csak az értéktelen lájkolásra.
4, Megosztást érő tartalom
Új követők a megosztásokból jönnek leginkább, így elmaradhatatlan, hogy megosztást érő tartalmakat posztoljunk. Mi lehet ilyen? Vélemény, trendek, hírek, adatok, humor – ezek rendre beválnak, ha egy terület szakértői vagyunk.
5, Linkeljünk mindenhol
A közösségi médiás profiljaink linkelése kihagyhatatlan, mindenhol fel kell őket tüntetni: weboldalon, hírlevélben, e-mailes névjegyben, facebookos borítóképen, instagramos linkgyűjtőn, Linkedin-bemutatkozásban… tehát bárhol, ahol jelezhető.
6, Célozzuk meg a releváns hashtageket
Figyeljünk és tanuljunk: nem csak követni kell a hozzánk hasonló tematikájú profilokat, de az általuk használt hashtageket is ellenőrizzük. Így lehet egyszerűen olyan hashtageket találni, amelyeket a mi célközönségünk is figyel, keres és követ. Persze nem kell mindent másolni, csak a relevánsak címkéket gyűjtsük, és szerezzünk ihletet saját, egyedi hashtagekhez.
7, Működjön itt (is) az ügyfélszolgálatunk
Az ügyfélszolgálat helye ma már szinte egyenlő a közösségi médiával, a vásárlók és ügyfelek joggal várják el, hogy ott is elérjenek minket, ahol idejük nagy részét töltik. Ezt ne bízzuk a véletlenre: hangsúlyozzuk, hogy a közösségi oldalakon is megtalálnak minket, sőt, posztoljunk a hasznos információkról, például a leggyakoribb kérdésekre adott válaszokkal.