A céges LinkedIn-profilok kapcsán néha fel kell tenni a kérdést: elég követőt szerzünk a közösségi oldal több mint egymillió magyar felhasználójából? Hazánkban is komoly tényező lett a szakmai kapcsolatok online megtestesítője, így érdemes válogatni bevált praktikából, hogy jóval több emberhez jusson el az üzenetünk. Rögtön tizet mutatunk!
1, Korábbi LinkedInnel foglalkozó bejegyzéseinkben többször is hangsúlyoztuk, hogy rendkívül fontos az oldallal kapcsolatos adatok megadása, de lenne még itt egy SEO-tipp: keresőbarát megoldás, ha az oldal nevének megadásakor a cégnév mellé – odaillő módon – fontos kulcsszavakat is elhelyezünk.
2, A LinkedIn saját statisztikái szerint nem is kell túl komoly befektetés, hogy a céges oldalak élmezőnyében legyünk, ugyanis az átlagnál 6-szor gyorsabban szereznek új követőket azok a profilok, amelyek rendszeres időközönként, havonta legalább egyszer posztolnak.
3, A bejegyzése kommentjeire fontos válaszolni, a hozzászólások közötti párbeszéd növeli az organikus terjedés esélyét.
4, Ha már az Instagramra sztorit teszünk ki, akkor ne legyünk restek a LinkedInen is megosztani, hiszen ezen a közösségi oldalon is megjelentek a 24 órán belül eltűnő történetek, és nincs okunk feltételezni, hogy itt ne válnának hasonlóan népszerűvé.
5, Az élő videókkal sosem volt annyira fontos kísérletezni, mint most! Az algoritmus ezeket a tartalmakat szereti legjobban, a járványhelyzet javulásával pedig már konferenciákat lehet tartani, a nyártól beinduló szakmai rendezvények kiváló lehetőséget kínálnak az élő felvételekre.
6, Heti szinten 100 ezer írás jelenik meg a LinkedIn saját cikkszerkesztőjével, az organikus terjedésük pedig egyedülálló. Különösen nagy a szakmai blogbejegyzések sikere, ha azokat a cég vezető beosztású dolgozója írja és osztja meg. Az ilyen értékes anyagok terjesztésében kulcsszerepet vállalhatnak a cég dolgozói.
7, A kollégákat minden más tartalom népszerűsítésére is lehet bátorítani. Azt is érdemes nekik hangsúlyozni, hogy lehetőleg teljesértékűen töltsék ki céges adataikat a profiljukon, vagyis írjanak részletes leírást a munkájukról és projektjeikről, illetve linkeljék a cég honlapját.
8, A tapasztalatok szerint a brandépítés szempontjából remek trükk: egyre több cég szervez profi fotózásokat a beosztottaknak, hogy az egységes stílusú és hátterű portrékat állítsák be profilképnek.
9, A Teammates funkció kihasználására is buzdíthatók a munkatársak! Itt megjelölhetik a kollégáikat, ezzel erősítve a céges kapcsolati hálót, ami szintén fokozza a bejegyzések organikus elérését, ezzel pedig a követőtábor növekedését is.
10, Apróság, mégis kulcsfontosságú: a céges e-mailek névjegyében ne csak a honlapot linkeljük, hanem a LinkedIn-oldalt is!