Októberben a Facebook történetének legnagyobb leállásától volt hangos a sajtó, 6 órán át elérhetetlen volt a közösségi oldal, és a hozzá kapcsolódó további online szolgáltatások (Instagram, Messenger, WhatsApp). Ez az eset rávilágított: egy cég sem engedheti meg magának, hogy online marketing stratégiája kizárólag a facebookos alkalmazásokon múljon. Néhány épp akkor induló kampány komolyan megsínylette a leállást, anyagi károkat okozott. Az ilyen eseteket el kell kerülni, a márkánkat be kell biztosítani, minél több helyen kell aktivitást mutatni és generálni. Cikksorozatunkban ehhez adunk néhány praktikus tanácsot.
Hírlevél
Építs e-mail listát! – a marketing szakemberek régóta ezt tanácsolják először, és ez már a közösségi oldalak megjelenése előtt is így volt, ha online stratégiáról esett szó. A social media hiába adott elképesztő elérést, a hírlevélre sokkal nagyobb szükség van, mint bármikor. A Facebook, az Instagram, a TikTok, a Pinterest, a LinkedIn és a többi alkalmazás is remek, de van mögöttük egy algoritmus, amelynek nem mi diktálunk.
Rögtön fordul a kocka, ha e-mail listát építünk – természetesen a GDPR-előírások betartásával –, hiszen akkor küldünk ki hírlevelet, amikor csak akarunk, így egy facebookos leállás sem állít meg minket az ajánlatunk promótálásában. Egy e-mail – amennyiben megnyitják – jóval nagyobb figyelmet kap az olvasójától, mint egy átlagos bejegyzés a Facebookon, itt ugyanis nem lehet villámgyorsan tovább görgetni egy másik témára.
Nem véletlen tehát, hogy rendszeresen adunk tippeket a sikeres hírlevélhez, ízelítőnek íme néhány link legutóbbi cikkeinkre:
- Tippek a hírlevél címadásához: ilyen tárgy mezővel meg is nyitják az e-mailt
- Melyik napon és mikor érdemes hírlevelet küldeni?
- 3 tipp, hogy a hírlevél több kattintást hozzon
- Mi kell a hatékony hírlevélhez?
Blog
Ne csak blogolj, rendszeresen blogolj! – ez a második legfontosabb tanács, ha a tartalommarketing kerül szóba, több okból is. Egyrészt mert a Google is díjazza az állandó tartalmat, másrészt mert követőket – és hírlevélre feliratkozókat – is így lehet gyűjteni. Sőt, a már említett hírlevél apropóját rendszeresen adják új blogbejegyzések, ezzel alkalmat adva a legújabb, legfontosabb ajánlataink reklámozására – méghozzá ingyen.
Arról nem is beszélve, hogy kitartó blogolással a téma szakértőivé válhatunk, és már direkt keresik fel a honlapunkat, vagy a hírlevélről kattintanak az új blogbejegyzésekre, így egyre kevésbé függünk a Facebooktól és más közösség oldalaktól.
Podcast
Az elmúlt évek legnagyobb felemelkedését mutatta a podcastok világa. Késő lenne már azt írni, hogy aki kimarad, lemarad, hiszen a kezdeti sikerekről már lecsúsztunk, de van még bőven olyan téma, ahol hiánycikk egy jó podcast.
Mitől jó egy podcast? Legyen szórakoztató és informatív, és persze képviselje cégünk értékeit és üzenetetét. Egyszerűnek tűnik elkezdeni, hiszen csak egy mikrofon és legalább két ember kell hozzá – gondoljuk. Ennél azért többről van szó, de tényleg nem atomfizika: pár fontos lépéssel gyorsan bele lehet vágni, le is írtuk a legfontosabb tudnivalókat.
A podcast platformoktól független része a tartalommarketingnek, így nem kell igazodni semmilyen közösségi oldalhoz – persze promotálni azért érdemes ott is –, siker esetén pedig komoly elköteleződést alakít ki a hallgatókban a műsor készítői és szponzorai felé.
A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.