Posztoljunk valamit! – ehhez hasonló felkiáltásokkal élnek azok a cégek, amelyek nem veszik komolyan a tartalommarketinget. A közösségi médiában, a honlapunk blogján és minden más online felületen stratégiára van szükség, ha jobb rangsorolást akarunk a Google-keresőben, ha hitelesek akarunk lenni egy márkahű közönség szemében, és ha valódi eredményeket akarunk, nem csak lájkokat. A rövidtávú gondolkodással mindennek az ellenkezőjét érjük el.
Mennyiség helyett fókuszáljunk a minőségre
A tartalomstratégia nem sprint, hanem maraton, a mennyiség helyett pedig a minőségre fókuszál – persze szem előtt tartva, hogy bizonyos időközönként szükség van posztokra. Kitartásra is, hiszen a tapasztalatok szerint legalább 6-12 hónap, mire a rendszeres tartalom a céloknak megfelelő eredményeket hoz. Ráadásul a minőségi, jól konvertáló tartalmak készítése több időt, energiát és kreativitást igényel.
Megéri a fáradozás, hiszen az egyre kifinomultabb algoritmusok – legyen szó akár a közösségi oldalakról, akár az internetes keresőkről – már nemcsak a rendszeres és kulcsszavakkal ellátott bejegyzéseket tudják értékelni, de a hasznos és semmitmondó szövegek között is különbséget tudnak tenni. Épp ezért trend, hogy már nem feltétlen a karakterek száma lényeges a Google-kereső számára, sokkal inkább az írások minősége.
Ha rendszeresen minőségi és átgondolt posztokkal jelentkezünk, biztosak lehetünk benne, hogy kötelék alakul ki a közönséggel, szakértőként tekintenek ránk a követők, akik várni fogják az újabb posztokat, és egyre nagyobb lesz az elérésünk.
Kövessük a stratégiát!
A stratégiához való ragaszkodás olyan, mint a sikeres fogyókúra. Ha sokáig, minden egyes nap tartjuk a diétát, akkor valóban megszabadulunk a felesleges kilóktól. Így működik az online marketing is: csak hosszú időn át megjelenő, rendszeres tartalommal lehet stabil elérést kapni. Ezt persze el lehet érni ad hoc posztolással is, de mennyi erre az esély? Elenyésző. Minden tapasztalat azt mutatja, hogy a márkák csak a megtervezett stratégia mentén létrehozott bejegyzésekkel tudnak kitűnni a tömegből.
Amennyiben csak egy kicsit is leáll a tartalomgyártás – nincs olyan, hogy nyári uborkaszezon! –, akkor még több munka elérni a korábbi konverziót. És ez még több költséget is jelent, vagyis sokkal rosszabb befektetés a rövidtávú gondolkodás.
Bár a minőség a fontos, nem szabad abba a hibába esni, hogy csak nyúlfarknyi blogbejegyzéseket osztunk meg. Legalább 2500-3000 karakteres szövegek szükségesek ahhoz, hogy az olvasó szemében is hasznos tartalom legyen, és olykor nem árt jóval hosszabb, 8-10 ezer karakteres, vagy még ennél is hosszabb szövegekkel jelentkezni a céges blogon. Például olyan cikksorozatokkal, mint amilyen a 10 részes WordPress Tárhely Gyorstalpaló.
Bár vannak örökzöld tartalmak, amelyek hosszú évek után is ugyanolyan relevánsak, mint a posztoláskor, azért minden szakterület gyorsan változik a mai világban, így mindig igény lesz friss, aktuális információkra. A legtöbb írás egy idő után érvényét veszti, már csak emiatt sem lehet elhanyagolni a blogolást.
A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!