Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a szakmai ismertség és elismertség egyik alapjává vált a LinkedIn, szinte minden hivatás esetében. Itt bátran dicskedhetünk a sikerekkel, és persze kapcsolatokat építhetünk, de egyszerű posztolással és üzenetváltásokkal még nem lehet kihozni a maximumot az egyre népszerűbb közösségi oldalból. Olyan hasznos funkciók következnek, amelyekről talán még nem hallottak!
Kapcsolataink láthatósága
Nem biztos, hogy mindenki orrára kell kötni, kikkel állunk szakmai kapcsolatban a LinkedInen. A konkurencia például ebből fontos következtetéseket vonhat le, illetve egyes kollégák esetében több okból is hasznos lehet elrejteni a kapcsolati hálónkat. Ehhez csak a “Settings & Privacy” oldalon kell a “Visibility” menüpontra kattintani, majd a “Who can see your connections” lehetőségnél kiválasztani a megfelelő opciót. Mindenki elől el lehet rejteni a kapcsolatainkat, de az is beállítható, hogy csak a közvetlen kapcsolatok, vagy akár a kapcsolatok kapcsolatai is láthassák őket, de mások ne.
Rejtőzködő csekkolás
A LinkedIn rendszeresen értesítéseket küld arról, ha megnézték a profilunkat, a prémium felhasználók pedig az összes profilt láthatják, amely lecsekkolta őket az oldalon. Ezt lehet elkerülni, ha “privát módban” nézegetjük a profilokat. Ehhez szintén a “Visibility” menüpontban találunk segítséget a “Profile viewing options” feliratnál, ahol kérhetünk teljes anonimitást, vagy csak a szakmánkat jelezzük, de így is névtelen megfigyelők maradunk.
Értesítés új találatokról
Könnyű szakmai partnereket találni a LinkedInen, hiszen megannyi szűrő segítségével használható az oldal keresője. A keresések kritériumait el is lehet menteni, de ami ennél is kényelmesebb: heti rendszerességgel e-mailben lehet kérni értesítéseket az új találatokról, így a keresést sem kell időről időre elvégezni. Ehhez csak a keresések találatai mellett a “Create search alert” feliratra kell kattintani. Ehhez már prémium tagság szükséges, de aki komolyan veszi a keresgélést – nem feltétlenül csak HR-esekre és fejvadászokra gondolunk –, annak megéri.
Piackutatás könnyedén
Folyamatosan fejlesztik a LinkedInt, így sorra kerülnek új funkciók az oldalra. Ezek közül az egyik legérdekesebb a bejegyzések létrehozásánál a “Create a poll” lehetőség, amellyel ismerettségi körünkben lényegében piackutatást végezhetünk. Csak fel kell tenni egy kérdést és be kell írni a válaszlehetőségeket, majd várni a reakciókat. Egy jó vállalkozás megoldást nyújt egy sokakat érintő problémára, itt kideríthetjük, hogy mire van igény.
Üzenetküldés bárkinek
Ingyenes fiókkal csak a visszaigazolt szakmai kapcsolatainknak küldhetünk üzenetet a LinkedInen, de van egy kiskapu! Csak a közösségi oldal megfelelő szakmai csoportjaihoz kell csatlakozni, majd a csoportok oldalán a “See all” feliratra kattintani. Ezután a LinkedIn listázza nekünk az összes csoporttag profilját, és mindegyiküknél megjelenik a “Message” felirat – ide kattintva máris lehet ismeretlenül üzenetet küldeni. Természetesen prémium tagsággal nem kell ilyen trükkökhöz folyamodni, havidíj ellenében bárkinek küldhetünk üzenetet.