« Vissza

Ezeket a hibákat ne kövessük el a közösségi médiában – 3. rész

Online marketing

Egy átlagos Facebook-bejegyzést több tucat módon lehet elrontani. Megannyi hibafaktorra ügyelni kell a közösségi médiában, ezért összeszedjük a legfontosabb baklövéseket – mások bakijából is okulva. Egy cikk nem is elég hozzá, annyi mindent lehet elrontani, így cikksorozatot indítottunk. Az első és a második cikkben összesen 12 tippet írtunk, így onnan folytatjuk a felsorolást: ezeket NE tegyük a social media profilok szerkesztésekor!

 

13, Ne vásároljunk követőket!

Az internet sötét bugyrai tele vannak olyan oldalakkal, ahol szinte korlátlan mennyiségben lehet (kamu) követőket vásárolni. Ennek egyetlen pozitív oldala, hogy a követőbázisnál mutatott szám növekszik, ami csábító, de ezen kívül csak hátránya van. Az még csak egy dolog, hogy ezzel a “trükkel” az aktivitás egyáltalán nem növekszik a közösségi médiás profilunkon, de rosszabb hír, hogy az algoritmusok egyre ügyesebben veszik észre a követővásárlást, és sokszor le is tiltják ezeket a “csaló” profilokat. Ráadásul magunkat járatjuk le, amikor több ezer követőt vásárolunk, majd a posztok továbbra is csak egy tucat lájkot kapnak. Inkább legyen csak száz olyan követőnk, aki valóban a célközönség tagja, mint több ezer olyan, akit egyáltalán nem érdekelnek a bejegyzéseink.

 

14, Nagy hiba megfeledkezni a célközönségről

A követők vásárlása mellett a lájkverseny is eltéríthet minket a helyes útról. A közösségi oldalakon biztosan találkozott már olyan profilokkal, amelyeket követni kezdett, mert releváns, a témában érdekes bejegyzéseket készített, majd egy idő után elkezdett teljesen más, a szakterületén belül irreleváns, érezhetően lájkok begyűjtését célzó posztokat kirakni. Ne essünk ebbe a klasszikus hibába. Ha nincs elég interakció a bejegyzéseknél, akkor ne a témát változtassuk meg, hanem a tálalást!

 

15, Ne menjünk az elégedett ügyfelek mellett!

A pozitív hangvételű, egyedi tartalom mindig népszerű, így vétek kihagyni az elégedett ügyfelek, vásárlók beszámolóit. Ne csak a honlapon tüntessük fel a dicsérő szavakat!

 

16, Gyakran ismételt kérdések

Sok cég egyáltalán nem foglalkozik a rendszeresen előforduló kérdésekkel, vagy ha igen, elintézik azzal, hogy a honlapon írnak egy “Gyakran ismételt kérdések” aloldalt a legfontosabb válaszokkal. Pedig sokan csak a közösségi oldalakon találkoznak ezekkel a cégekkel, így ott is érdemes megosztani néhány olyan információt, ami sokakban felmerülő kérdéseket tisztáz. Ennél kevés hasznosabb tartalom létezik, amit díjaznak is az ügyfelek, vásárlók.

 

17, Nehogy hashtag nélkül posztoljunk!

Nem lehet eléggé hangsúlyozni a hashtagek szerepét a közösségi média felületein. Valahogy a Twitteren és az Instagramon általános lett a használata, de például a Facebookon és a LinkedInen rengeteg poszt kihagyja ezt a rendkívül hasznos lehetőséget. A bejegyzésünk témája iránt érdeklődő felhasználókat sokkal könnyebben elérjük a hashtagek használatával, így minden közösségi oldalon erősen ajánlott a használata.

 

A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.

Kapcsolódó cikkek