« Vissza

Ezeket a hibákat ne kövessük el a közösségi médiában – 1. rész

Online marketing

Egy átlagos Facebook-bejegyzést több tucat módon lehet elrontani. Megannyi hibafaktorra ügyelni kell a közösségi médiában, ezért összeszedjük a legfontosabb baklövéseket – mások bakijából is okulva. Egy cikk nem is elég hozzá, annyi mindent lehet elrontani, így cikksorozatot indítunk. Ezeket NE tegyük a social media profilok szerkesztésekor!

 

1, Az aktuális trendek figyelmen kívül hagyása

2016-ban a Wendy’s elkövette azt a hibát, hogy egy mémen olyan figurát szerepeltetett, amely akkoriban a rasszizmus jelképévé vált. Óriási felháborodást váltott ki, pedig azzal megelőzhető lett volna, ha a mém készítője olvassa a híreket.

 

2, Ne legyünk tapintatlanok

Az amerikai légierő 2018-ban vicces posztot akart gyártani, de másként sült el, az afgánok érthetően megsértődtek a feléjük közelítő repülőgépeken való viccelődés miatt. Minden szövegnél gondoljuk át, hogy milyen hatása lehet.

 

3, Ne személyes bejegyzésként kezeljük a posztokat

Mindig érdemes észben tartani: a céges profilokra szánt szövegek, képek és videók teljesen más kategóriába tartoznak, mint a személyes profilon megosztott tartalmak – ne ugyanúgy kezeljük őket. Ha már itt tartunk: véletlenül se essünk abba a hibába, hogy egy hivatalos oldalra posztolunk olyat, amit egyébként a személyes profilunkra akarunk kitenni! Mindig nagyon figyeljünk, hova megy a poszt, ellenkező esetben kínos pillanatok elé is nézhetünk.

 

4, Ne kapjuk fel a vizet, ha kritikus kommentet kapunk

Minél nagyobb és népszerűbb egy vállalkozás, annál inkább benne van a pakliban, hogy dicséretek mellett negatív hangvételű megjegyzéseket is kap, például hozzászólás formájában a közösségi oldalakon. Ha ilyen kommentet látunk, emlékezzünk rá: a kritika is fontos része a fejlődésnek. Legyünk nyitottak a jelzett probléma megoldására, ne vegyük át a becsmérlő visszajelzések stílusát. Udvariasan kell fogalmazni, illetve egyértelművé tenni, hogy mindent megteszünk a helyzet megoldására, például további információkat kérve a panasz kapcsán.

 

5, Semmit se posztoljunk ellenőrzés nélkül!

Ha úgy érezzük, hogy kész a bejegyzés, még ne nyomjunk a publikálás gombra. Rendkívül figyelmesen ellenőrizzük a szöveget, a helyesírási hibákat inkább mi vegyük észre, még posztolás előtt, mint utána egy figyelmes kommentelő.

 

6, Vállaljuk a hibát

Minél több poszt megy ki egy oldalra, annál nagyobb az esély a hibára, hiszen ezeket is emberek készítik, a hiba mindig benne van a pakliban, ez természetes. Ha porszem kerül a gépezetbe, hitelesebbé teszi az oldalt a hiba vállalása, például kommentben és/vagy frissített bejegyzéssel jelezve a jogos észrevételt és a javítást, de egy új posztban akár humorral is lehet reagálni a saját hibánkra.

 

7, Ne csak akkor posztoljunk, ha megszáll az ihlet

A közösségi médiában egyre fontosabb a rendszeresség, és az sem mindegy, hogy milyen sűrűn posztolunk. Ha csak akkor készítünk bejegyzést, amikor épp van egy ötletünk, nem leszünk sikeresek. A megfelelő stratégiához fontos tudni, hogy milyen sűrűn érdemes posztolni – ebben a kérdésben a Facebook, az Instagram és a LinkedIn kapcsán ez a cikkünk részletes segítséget nyújt, kattintsatok a linkre.

 

A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.

Kapcsolódó cikkek