A Rackhost Tudásbázisán már végigvettük a véleményvezérek 5 típusát, az influenszer marketing 7 buktatóját, és ahhoz is adtunk tanácsot, hogy miként válasszunk népszerű tartalomgyártót a kampányunkhoz. A tippek megfogadása után jöhet is a közös munka, amely kapcsán találtunk egy nagyon hasznos szakmai cikket: a Marketing Insider Group részletesen elemezte, hogy milyen stratégiák válnak be az influenszer marketingben – cikksorozatunkban innen válogatunk javaslatokat.
Építsük fel a főhőst
Minden cég a saját üzenetét szeretné eljuttatni a célközönségnek, ez tiszta sor. Abba viszont sokan nem gondolnak bele, hogy minden ember – ízléstől, preferenciáktól függetlenül – a tradicionális narratívákat szereti, vagyis történeteket szeretnek olvasni, látni, hallani – akár a filmekben, a könyvekben, a mesékben.
Rendszerezni kell tehát az üzeneteket, és abból történetet kreálni. A sztori sikeréhez pedig még van egy kihagyhatatlan elem: az emberség, vagyis legalább egy arc a történet hőseként, aki azt hitelessé teszi. Ő lesz az általunk választott influenszer.
Előzetesen ki kell találni a történet vázát, ahhoz választani influenszert, a közös munka során pedig mindkét félnek elkötelezettnek kell lennie a történethez. Adja a sztori az együttműködés vázát, amely nem feltétlen direkt üzenetet ad át, hanem élményt – a szolgáltatás vagy termék használatát, hatását.
Tűnjön természetesnek
A cégünk sztorijáról már esett szó, de hozzá kell tenni: az influenszernek is van egy története. Egy pályaív, amely során kísérletezett, megtalálta a stílusát, témáját és közönségét. Ezt egyrészt tiszteletben kell tartanunk, másrészt a saját történetünket is ehhez kell igazítani.
Ezzel nem csak hiteles lesz az együttműködés, de természetesnek is tűnik. A közösségi médiában kevés dolog irritálja jobban az embereket, mind az erőltetett influenszer kampány. Különösen azok a reklámok tartoznak ide, amelyeken érezhető: megvettük a híresség véleményét is. Adjunk teret az influenszer saját gondolatainak, és arra építsük a mi történetünket!
Legyünk korrektek
El sem hinnénk, hogy mennyi cég akarja köszönettel, ingyen termékkel, rendkívül alacsony fizettséggel “meghálálni” az influenszerek munkáját. Pedig ők is a komoly hozzáadott értékkel bíró, kreatív szakemberek közé tartoznak – legalábbis azok, akik konstruktív együttműködésre törekszenek és igényesek a posztjaik kapcsán.
Ha egy cég piaci ár alatti ajánlattal áll elő, vagy nem műkdönek vele együtt, vagy ha mégis, nem az influenszerek nem tesznek bele nagy energiát, és ami még fájóbb pont lehet: rossz hírét is kelthetik a cégnek.
Nem csak a tiszta munkaidejüket kell kifizetni – egy rutinos influenszer elég rövid alatt is el tud készíteni egy tökéletes posztot –, hanem az időt és energiát, amit a közönségük építésébe fektetnek, illetve az értéket, amelyet számunkra teremtenek.
Ez persze nem azt jelenti, hogy vagyonokat kell költeni. Ezért fontos az influenszer kiválasztását megelőző kutatómunka, ki kell deríteni, hogy a kategóriájában milyen árakkal dolgoznak a véleményvezérek.
A cikksorozat második része is megtalálható Tudásbázisunkon.