« Vissza

Ezek a legfontosabb beállítások, miután Facebook-csoportot hoztunk létre – 1. rész

Online marketing

A Facebook-csoportok sorra kapják a remek fejlesztéseket, hiszen a közösségi oldalt kezelő Meta – a metaverzum mellett – ebben az eszközben látja a legnagyobb potenciált. Joggal, hiszen egy közösségi oldalnak a közösségekről kell szólnia. Egy Facebook-oldal is csoporttal tud igazán aktív követőtábort kialakítani, épp ezért az online marketing kimelkedően fontos eszközét az alapoktól vesszük át. Korábbi cikkünkben pontról pontra átvettük a Facebook-csoport létrehozásának lépéseit, most pedig elkezdjük átvenni a beállításokat.

 

Borítókép megadása

 

A Facebook minden új csoportnak generál egy alternatív borítóképet a téma alapján, de természetesen csak az vezet eredményre, ha saját borítóképet adunk meg, amely utal a csoport témájára, stílusára, közösségére. A Facebook-csoportok borítóképének optimális mérete 1640 x 856 pixel.

 

Leírás

 

Ha feltöltöttük a tökéletes borítóképet, irány a bal oldali menüsáv, ahol a “Csoport beállításai” funkcióig kell görgetni. Ide kattintva rengeteg opció megjelenik, de kezdjük a legfelsővel, vagyis a “Név és leírás” dobozzal.

 

Itt részletesen leírhatjuk, hogy miről és kiknek szól a Facebook-csoport. Ezt a leírást a privát csoportok esetében azok is fogják látni, akik nem tagok – pontosan azért, hogy el tudják dönteni, nekik való-e a csoport. Az új tagok csatlakozásához tehát kulcsfontosságú a jó leírás, a megfelelő kulcsszavakkal. A leírás hiányában egy zárt csoport esetében kizárólag a csoport neve szolgál információval, ami komoly hátrányt jelent.

 

Csoport elrejtése

 

Itt lehet láthatóvá tenni a csoportot minden felhasználó számára, de ezt csak akkor tegyük meg, ha kész vagyunk minden beállítással, addig a “Rejtett” opciót érdemes választani.

 

Meghívás hivatkozással

 

Érdemes bekapcsolni ezt a lehetőséget, hiszen a tagok így nagyon egyszerűen, egy link segítségével tudnak meghívni a csoportba olyan ismerősöket, akikről úgy vélik, őket is érdekelheti a csoport.

 

Helyszín

 

Amennyiben a Facebook-csoport egy városhoz, vagy kisebb településhez kötődik, akkor érdemes megadni a helyszínt, így nagyobb eséllyel találják meg a csoportot azok az emberek, akiket érdekelhet egy helyi közösség.

 

Webcím

 

Itt dönthetjük el, hogy milyen URL-t kapjon a Facebook-csoport, vagyis hogy milyen név szerepeljen a facebook.com/groups/ után. SEO szempontból rendkívül fontos beállítás, ne hagyjuk ki!

 

Csoport színe

 

Itt 15 szín közül lehet válogatni, ha pedig tudatosan kialakított arculata van a cégünknek vagy személyes márkánknak, akkor érdemes egy hozzá illő színt kiválasztani.

 

Jelvények

 

A szerepkörök alapján lehet ikonokat adni egyes tagoknak, így például a moderátoroknak, az adminisztrátoroknak, az új tagoknak, a “segítőknek”, a “vizuális történetmesélőknek” – vagyis a rendszeresen fotókat és videókat megosztó tagoknak – és a “beszélgetések beindítóinak”.

 

Csoport kapcsolódása

 

Ha személyes profil és/vagy Facebook-oldal kapcsolódik a csoporthoz, akkor itt lehet megadni a kontaktokat, ezzel is jelezve, hogy kik és milyen témában irányítják a közösséget.

 

A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.

Kapcsolódó cikkek