A 2024-es statisztikákat látva mondhatnánk, hogy a podcast aranykorát éljük, de talán még el sem jött, és a fejlődés elején járunk. Mindenesetre már most is egy fantasztikus eszközről van szó, amely mindössze 10 lépésben előkészíthető. Érthető, hogy sorra jelennek meg a szakmai elemzések arról, hogy miként lehet hallgatottabb egy podcast.
Az egyik legnagyobb online marketing ügynökség tapasztalatait összegezve Neil Patel blogján jelent meg egy remek összegzés a podcast népszerűsítéséről, az itt olvasható tanácsokból szemezgetünk.
Legyen következetes!
A hallgatók kiszámíthatóságra, megbízható tartalomra vágynak. A megszokott időpontban a megszokott emberektől a megszokott stílusban várják az adásokat. Ha ezt megkapják, a tartalmaink hűséges fogyasztóivá válnak – ez a hatás már túl is mutathat a podcastok hallgatásán, és vonatkozhat egyéb tartalmak (pl.: videók, blogbejegyzések, stb.) fogyasztására is.
A hetente vagy kéthetente jelentkező podcastok tömegéből pedig ki lehet tűnni azzal, ha (hétköz)napi ritmusban jelentkezünk tartalmakkal. A napi szintű adás több hallgatási időt is eredményez, ami tovább növeli a követőink elköteleződését.
Legyen együttműködő!
A podcastok között ugyan nagy a verseny, de ez nem jelenti azt, hogy ellenségek is. A népszerű podcastok szereplőit jellemzően meghívják más műsorokba is, és ők élnek is a lehetőséggel. Ez mindkét félnek jó! Egy új podcast hallgatottságán óriásit dob, ha egy népszerű műsorvezetőt hív meg vendégként az egyik adásba.
Legyen SEO-barát!
Az már a YouTube-videók kapcsán is alapvető elvárás, hogy időbélyegekkel ellátva legyen tartalomjegyzéke a leírásban. A podcastok esetében sincs ez másként, de egyéb szövegekkel is lehet javítani a felhasználói élményt és a helyezésünket a Google-kereső találati oldalán.
A podcastok tehát lehetnek SEO-barátok, és érdemes is bevetni a keresőoptimalizálást, ehhez korábban itt adtunk tippeket.
Legyen listázva!
A népszerű podcast alkalmazások mindegyike témakörönként, stílusonként és egyéb szempontok alapján listázza a műsorokat – ha a mi esetünkben is így történik, akkor a célközönségünk könnyebben megtalálja adásainkat.
Nagyon egyszerű elérni, hogy egy podcast a megfelelő helyre kerüljön: használjuk ki a meta leírások lehetőségét és lássuk el azokat a legfontosabb kulcsszavakkal.
Legyen közössége!
Talán mondani sem kellene: ha egy podcast nincs fent a közösségi oldalakon, az olyan, mintha nem is létezne. Használjuk a célközönség által leginkább használt felületeket!
Legyen újrafelhasználva!
Ha már közösségi média: a podcast adások rengeteg részletét ki lehet emelni érdekességként egy-egy témában, aktivitást generálva. Ezért (is) érdemes videón is rögzíteni az adásokat, hiszen azok feliratozott részletei – főként álló formátumban, TikTok-, Instagram Reels- és YouTube Shorts-videóként – sokkal több embert is elérhetnek, mint amennyien a teljes műsort hallgatják.
Legyen hírlevele!
A közösségi média nem minden, a podcastok népszerűsítése kapcsán még egy tartalomtípus remek eredményeket hoz: a hírlevél. Erről az eszközről már részletesen írtunk, ide kattintva egy 12 részes cikksorozatban nyújtunk rengeteg hasznos tippet a témában.