« Vissza

A nyerő stratégia titkai: bevált Linkedin-marketing tippek 2023-ra

Online marketing

Közel 60 millió cég és több mint 875 millió ember van fent a LinkedInen. A szakmai közösségi oldalt már nem lehet félvállról venni, különösen a B2B vállalkozásoknál. Érdemes aktívan használni a felületet, és ahhoz, hogy ennek eredménye is legyen, stratégiára is szükség van. Ehhez nyújtunk most segítséget: a Hootsuite listázta azokat a marketing tippeket, amelyek már bizonyítottak a LinkedInen.

 

Mi lehet a cél?

 

Ahhoz, hogy reális célt tűzzünk ki a LinkedIn-marketing kapcsán, tudni kell, hogy az oldalt mire használják az emberek. A felhasználók 29 százaléka keres itt híreket, eseményeket és hasznos információkat, 27 százalékuk követ márkákat, 17 százalékuk posztol képeket és videókat, 15 százalékuk küld üzeneteket, 14 százalékuk keresi fel az oldalt szórakoztató tartalomért. Ezekhez az adatokhoz fontos alkalmazkodni!

 

Legyen hivatalos oldalunk!

 

Énmárka építésére is remek platform a LinkedIn, de komoly marketing célok esetében hivatalos LinkedIn-oldalra is szükség van a személyes profil mellett. Ennek okairól és előnyeiről bővebben is írtunk már, ide kattintva lehet olvasni.

 

Ismerjük a közönséget!

 

A stratégia kialakításához fontos ismerni a LinkedIn közönségét. A 25 és 34 év közötti felhasználók vannak többségben, több mint 55 százalék ebből a korosztályból kerül ki. A 18 és 24, illetve a 35 és 54 év közöttiek körülbelül 20-20 százalékot tesznek ki. A férfiak többségben vannak, 57 százalékos az arányuk.

 

Szükség van az emberi tényezőre!

 

Ahogy jeleztük, fontosak a hivatalos oldalak, de a személyes profilokat, tehát a kollégákat is érdemes bevonni a LinkedIn-marketingbe. A felmérések szerint a személyes profiloknak 10-szer több követője van, mint a céges oldalaknak, illetve kétszer több kattintást generálnak. Akkor lesz tehát igazán sikeres egy céges profil tartalma, ha azt a dolgozók és ügyfelek is megosztják.

 

Ne az eladásra, hanem a kapcsolatok kialakítására fókuszáljunk!

 

A LinkedIn nem az a hely, ahol direktben el tudunk adni, sokkal inkább a kapcsolatok kialakításáról szól, amelyek később vásárlást, ügyfelet hozhatnak. Kapcsolatokat és hitelességet kell tehát kialakítanunk, épp ezért gyakori tanács a LinkedIn kapcsán, hogy rendszeresen csatlakozzunk a posztok alatti beszélgetésekhez, amennyiben van releváns szakmai véleményünk.

 

Röviden és jókor üzenjünk!

 

Személyes üzenetekkel is építhetünk kapcsolatokat a LinkedInen, de a statisztikák miatt két tényezőre fontos figyelni. Egyrészt minél rövidebb egy üzenet, annál nagyobb eséllyel kapunk rá választ – a 400 karakter alatti üzenetek generálják a legtöbb reakciót –, másrészt pedig pénteken és szombaton ne küldjünk üzeneteket, ilyenkor kapunk választ a legkisebb eséllyel.

 

Céges kultúra, értékek és küldetés bemutatása

 

Bármilyen típusú posztokat is készítünk, fontos, hogy rendszeresen éreztessük a bejegyzésekkel, hogy milyen a cégünk kultúrája. A vállalkozás értékrendjére és küldetésére a lehetséges ügyfelek és vásárlók mellett a munkavállalók is különösen figyelnek.

 

Néha írjunk hosszú posztokat!

 

Pont az előbbi tanácshoz kapcsolódik, hogy olykor többet érdemes magunkból mutatni. Néhány sor nem mindig elég ahhoz, hogy bemutassuk az értékeinket, vagy akár a cégünk történetét, mérföldköveit.

 

A történetmesélés ereje felbecsülhetetlen, néha meséljünk is! SEO-szempontból is van eredménye – a Google-kereső szereti a terjedelmes LinkedIn-posztokat –, és a felhasználók körében is nagy aktivitást szoktak generálni az 500, 1000 vagy akár 2000 szavas bejegyzések is.

 

Képek és videók!

 

A szövegek tehát fontosak, de a fotók és videók még inkább! A képek 2-szer több hozzászólást, a videók pedig 5-ször nagyobb aktivitást generálnak, mint a vizuális anyagok nélküli bejegyzések.

 

Kezdjünk “tüskével”!

 

Akár rövid, akár hosszú szöveg szerepel egy bejegyzésben, az első szavaknak, az első mondatnak figyelemfelkeltőnek kell lennie. Rögtön legyen egy “tüske”, amire az ember felkapja a fejét, nem görget tovább!

 

Nem mindegy, hogy mikor posztolunk!

 

A közösségi oldalakon fontos az időzítés: akkor érdemes posztolni, amikor a célközönség is aktív, hiszen így lesz nagyobb elérése a posztoknak.

 

Egy korábbi cikkünkben részletesen kifejtettük, hogy a Facebookon, az Instagramon és a LinkedInen hogyan kell időzíteni. Ez a cikk kiindulópontnak remek, de a LinkedIn analitikáját is figyelni kell ahhoz, hogy a lehető legjobbkor posztoljunk.

 

Taggeljünk!

 

A posztok elérését és a hozzájuk tartozó aktivitást is növeli, ha a témához kapcsolódó kollégákat, szakembereket taggeljük. Nem szabad persze akárkit, csak aki tényleg releváns a történetben. Kommentben még olyan szakembereket is megjelölhetünk, akiknek a véleményére kifejezetten kíváncsiak vagyunk. A megjelölt felhasználók kapcsolati hálójában is megjelenik így a poszt, sokszorozhatjuk tehát az elérést, de ne éljünk vissza a lehetőséggel!

 

Okosan a hashtagekkel!

 

Minden közösségi oldalon tudatosan kell használni a hashtageket, hiszen ezek a címkék hasonló hatást érnek el, mint a taggelés: még több olyan embert ér el velük a poszt, akiket érdekelhet a téma. A LinkedInen nagyon okosan kell megválasztani és alkalmazni a hashtageket, ehhez korábban több hasznos tippet is adtunk.

 

Vezessünk tartalomnaptárt!

 

Sokkal könnyebb tartani magunkat a LinkedIn-stratégiához, ha átlátjuk a posztok terveit. Épp ezért ajánlott tartalomnaptárt vezetni, ahol minden kolléga látja, hogy mikor milyen témáról posztolunk, kinek mi a feladata és határideje a bejegyzések kapcsán – így óramű pontossággal működhet a tervünk. A tartalomnaptár készítéséhez ide kattintva minden segítséget megtalál!

 

Hírlevélben is gondolkodhatunk!

 

A LinkedIn egyik legfontosabb újítása, hogy már hírlevél is indítható az oldalon. Ha már eleve itt építjük a kapcsolatokat, akkor miért ne használhatnánk ezt direkt marketing célokra? Írhatunk és reklámozhatunk is hírlevelet a követőink és a téma iránt érdeklődők körében, nagyszerű lehetőség.

 

A Rackhost Tudásbázison épp fut egy cikksorozat a céges hírlevelek kapcsán, erre is lehet építeni, de konkrétan a LinkedIn-hírlevél indításáról és népszerűsítéséről is írtunk már egy-egy cikket, tele gyakorlati tippekkel.

Kapcsolódó cikkek