A keresőoptimalizálás szempontjából rendkívül fontos, hogy tökéletes legyen a honlap oldalainak és blogbejegyzéseinek URL-je. Apróságnak tűnik, de a Google algoritmusa elsők között nézi meg, hogy milyen kulcsszavak alkotják az URL-t és milyen a felépítése. Arról nem is beszélve, hogy egy jól megtervezett link jobban mutat a közösségi oldalakon és egyéb megosztásokban, ráadásul így akár meg is jegyezhetők.
Mi kell a tökéletes URL-hez? – erre a kérdésre szedjük össze cikksorozatban a leginkább bevált válaszokat, tippeket. Az első és második rész után jön a folytatás.
12, Kerüljük a kulcsszavak ismétlődését
Ha egy URL-ben egy kulcsszó többször is szerepel, az egyrészt furcsán néz ki és amatőr hatást kelt, másrészt spamként is érzékelhetik az e-mail szolgáltatások és a Google-kereső is.
Ezt a hibát akkor szokták elkövetni, amikor egy honlapon almappákkal dolgoznak, és több ilyen nevében is szerepel ugyanaz a kulcsszó. Érdemes tehát szinonimákat felhasználni.
13, Dátumokat csak a címben jelezzünk, az URL-ben ne
Az örökzöld tartalmak kapcsán szoktuk hangsúlyozni, hogy érdemes évente frissíteni ezeket a blogbejegyzéseket, és a frissítést például évszámmal jelezni. Ezt sokan meg is teszik, de néha elkövetik azt a hibát, hogy az URL-ben is jelzik az első dátumot, így az URL-ben és a címben szereplő évszám később nem egyezik.
Ha nem megfelelő az URL-beállítás, akkor ez a hiba automatikusan történik, ezért javasoljuk a WordPress Tárhely Gyorstalpalóban a “Saját szerkezet” beállítást, így minden alkalommal mi szabjuk meg, hogy mi szerepeljen az URL-ben.
Alapvetően eleve nem érdemes évszámot (vagy akár teljes dátumot) elhelyezni az URL-ben, hiszen ilyen számok nélkül rövidebb a link. Az évet frissítés esetén a címben látják az emberek és az algoritmusok is, illetve a bejegyzések publikálási és/vagy frissítési idejénél is látszik, az URL-ben tehát teljesen felesleges jelezni.
14, Lehetőleg kerüljük az URL paraméter használatát
Bizonyára mindenki látott olyan, hosszú linkeket, ahol az URL eleje a szokványos módon, kulcsszavakkal vagy a cím másolásával indult, majd jött egy kérdőjel, és azt követően sok-sok szám és betű.
Az ilyen linkek URL paramétert használnak, főként a webshopoknál jellemző, hiszen a paraméter használata navigációs és elrendezési lehetőségeket kínál, például egyes termékeknél a különböző szín vagy méret jelzéséhez.
Ha van funkciója, miért kell elkerülni az URL paraméter használatát? – merülhet fel joggal a kérdés. A válasz egyszerű: a duplikált tartalom gyanúját kelti – hiszen így több URL is vezethet ugyanoda –, amit a Google-kereső és más keresők algoritmusai sem szeretnek.
Másrészt az a probléma, hogy ha valaki egy ilyen hosszú, mindenféle karaktert tartalmazó linkkel találkozik, bizalmatlan lesz vele szemben, kevesebb eséllyel kattint rá, spamnek érzi.
Pro tipp: amennyiben érzékeljük egy elküldeni kívánt link esetében, hogy URL paramétert használ, töröljük ki a kérdőjeleket követő részt, és úgy másoljuk üzenetbe, e-mailbe – így is működik a link, de sokkal elegánsabb, nagyobb eséllyel kattintanak rá.