« Vissza

A tökéletes URL nyomában – 1. rész

Informatikai alapok

A keresőoptimalizálás szempontjából rendkívül fontos, hogy tökéletes legyen a honlap oldalainak és blogbejegyzéseinek URL-je. Apróságnak tűnik, de a Google algoritmusa elsők között nézi meg, hogy milyen kulcsszavak alkotják az URL-t és milyen a felépítése. Arról nem is beszélve, hogy egy jól megtervezett link jobban mutat a közösségi oldalakon és egyéb megosztásokban, ráadásul így akár meg is jegyezhetők. Mi kell a tökéletes URL-hez? – erre a kérdésre szedjük össze cikksorozatban a leginkább bevált válaszokat, tippeket.

 

Bevezető lépések

 

Mielőtt belevágnánk, fontos megjegyezni: az URL minőségét már a domain is befolyásolja, így megfontolandók az ide kattintva elérhető tanácsok a tökéletes domain kiválasztásához.

 

Az URL alap beállításaihoz érdemes átnézni a WordPress Tárhely Gyorstalpaló harmadik részét, majd jöhetnek az alábbi trükkök.

 

1, Számok kihagyása

 

Előfordul, hogy egy címében számot is tartalmazó blogbejegyzést – például egy örökzöld tartalomnak számító lista cikket – frissítünk, így változhatnak a címben a számok. Épp ezért nem érdemes az URL-ben számot elhelyezni, mert így a változtatás után is érvényben maradhat az URL.

 

2, Speciális karakterek kihagyása

 

Vessző, kettőspont, idézőjel, stb. – az ilyen speciális karaktereket véletlenül se használjunk URL-ben!

 

3, Ne legyen benne felesleges információ

 

A Google is azt tanácsolja: az URL legyen annyira egyszerű, amennyire csak lehet. A hosszú URL-t se az algoritmus, se az emberek nem szeretik.

 

Csak annyi információt hordozzon az URL, amennyit feltétlenül szükségesnek érzünk!

 

4, Lehet még rövidebb is: kulcsszóra redukálás

 

Sőt, az előző tanácsot folytatva: az a legoptimálisabb, ha kizárólag a legfontosabb kulcsszavak szerepelnek egy URL-ben.

 

Induljunk ki abból, hogy miként keresnek az emberek a Google segítségével: beírják a legfontosabb kulcsszavakat. Például: Budapest állatorvos ügyelet.

 

Ha ilyen formában, egymás mellett szerepelnek a kulcsszavak, és csak a legfontosabbak, akkor a keresési eredményekben is nagyobb eséllyel kerülünk első oldalra.

 

Hogy miként találhatók meg a legfontosabb kulcsszavak? Íme egy cikksorozat, amely minden fontos tanácsot összefoglal a témában.

 

5, Ne hagyjuk ki a feltétlenül szükséges módosító szavakat

 

Előfordul, hogy olyan tartalomhoz rendelünk URL-t, amelynek tartalmának ugyan egyértelmű alap kulcsszavai vannak, de ahhoz, hogy biztosan a célközönséghez jusson, egy-két módosító szóval érdemes kiegészíteni.

 

Például ha valaki rákeres egy jogi szabályozásra, de tudjuk, hogy egy másik városban más szabályok érvényesek, akkor érdemes hozzátenni azt a várost, ahol valóban hasznát veszik a jogi szakértő cikkének.

 

6, Esetleg kötőszó is szóba jöhet

 

Az emberek szeretik, ha egy URL olvasható, vagyis rögtön, ránézésre tudják, hogy miről is szól a cikk. A könnyebb megértéshez pedig olykor valamilyen kötősző is hozzájárulhat. Ezt persze csak indokolt esetben javasoljuk.

 

A folytatáshoz olvassa el cikksorozatunk következő részét!

Kapcsolódó cikkek