Két dolgot fontos tisztázni a pop-up ablakokkal kapcsolatban: valóban, sok embert zavar a honlapokon felugró hirdetés, de azt is be kell látni, hogy ennek ellenére az online marketing egyik leghatékonyabb eszköze. Utóbbi állítás viszont kizárólag akkor igaz, ha ügyelünk néhány alapvető kritériumra (pl.: releváns üzenet, könnyű bezárási lehetőség, hasznos tartalom ígérete) és megfogadjuk a legjobb tippeket. Ilyen tanácsokat gyűjtöttünk a téma egyik nemzetközileg is elismert szakértője, Neil Patel blogjáról. Cikksorozatban foglaljuk össze a bevált módszereket.
Akciós ajánlat, kuponkód – feliratkozásért cserébe
Az egyik legjobb alkalom, hogy pop-up ablakot helyezzünk el a honlapon, amikor valamilyen akciót szeretnénk hirdetni. Jobban járunk, ha nem mindenkinek jár a kedvezmény, aki a webshopon vásárol, hanem csak azoknak, aki a kuponkódot kérnek a felugró hirdetésben, ehhez pedig megadják az e-mail címüket, és ezzel feliratkoznak a céges hírlevélre.
Ilyenkor – és bármilyen más célú pop-up ablak esetében is – különösen figyeljünk arra, hogy figyelemfelkeltő CTA-gomb is legyen, látványos színkombinációval és cselekvésre ösztönző felirattal (pl.: “Kérem a kuponkódot!”, “Feliratkozom”).
Kockáztatás duplázással
Előfordul, hogy bezárunk egy pop-up ablakot, és egy másik jelenik meg mögötte. Ez már valóban zavaró lehet, kivéve ha egy sokkal csábítóbb ajánlatot jelenít meg. Ha lehet, akkor ez egy ajándék termék legyen, vagy egy készletkisöprés esetén óriási kedvezmény, különben a látogató nem érzi indokoltnak a dupla pop-up ablakot.
Kockázatos trükk, de megfelelő ajánlattal beválhat.
Célzott üzenet
Akár különböző hirdetéseket is megjeleníthetünk a honlapon.
Például ha valaki az akcióinkról olvas, akkor egy hírlevélre feliratkozást kérő pop-up ablak ugrik fel, azzal az üzenettel, hogy ne maradjon le a későbbi ajánlatokról sem. Ha viszont a látogató a podcastunkról olvas a weboldalon, akkor a Spotify- vagy YouTube-csatornánkra linkelő pop-up ablakot lát.
Sokkal nagyobb hajlandóságot mutatnak az emberek a cselekvésre (kattintásra, feliratkozásra, adatok megadására), ha a számukra érdekes témában kapnak releváns ajánlatot. Egyes felmérések szerint háromszor jobb konverziót érnek el az ilyen pop-up ablakok, mint azok, amelyek a honlap minden részén ugyanazt az ajánlatot közvetítik.
Időzítés
Kevésbé zavaró a pop-up ablak, ha egy bizonyos idő után jelenik meg, amikor már a honlapon eltöltött idő (is) azt jelzi, hogy a látogatót valóban érdeklik a cég termékei és/vagy szolgáltatásai.
A türelem akár 60 százalékkal növelheti a konverziót a hagyományos, (szinte) azonnal megjelenő pop-up ablakokhoz képest.
A pop-up ablakok elkészítéséhez már listáztuk a legjobb WordPress-bővítményeket, ide kattintva olyanokat is talál, amelyekkel az időzítés is beállítható.
A folytatás cikksorozatunk következő részében olvasható.