Egy online marketinggel nem igazán foglalkozó ember azt hihetné, hogy egy honlap nulláról történő felépítése hónapokat vesz igénybe, hiszen fontos lehet tervezni, tartalmat készíteni, dizájnt és funkciókat adni hozzá, tesztelni, stb. Csakhogy manapság erre napok is elegendőek, sőt, a honlap alapját egy kattintással is össze lehet hozni a WordPress Tárhely szolgáltatással.
Na de pontosan milyen lépéseket és milyen sorrendben érdemes végigvenni, hogy a nulláról felépítsünk egy weboldalt? Erre a kérdésre ad részletes választ a Backlinko blogbejegyzése, amelynek értékes meglátásaiból cikksorozatot indítottunk – az első és második rész után folytatjuk.
7. Hozzuk létre az alapvető oldalakat
Van néhány olyan oldaltípus, amely minden honlap esetén kötelezőnek számít, ilyen például
- a főoldal;
- a rólunk / magunkról oldal;
- az adatvédelem / adatkezelés oldal;
- és a kapcsolat / elérhetőség oldal.
Ezek az oldalak (főként az utóbbi három) a közérdekű információk átadására szolgálnak. Az általában adatvédelem vagy adatkezelés nevet kapó oldal az Európai Unióban különösen fontos, hiszen az itt megjelenített adatokat a GDPR-szabályok miatt kötelező megadni. Ezzel kapcsolatban vannak olyan klasszikus hibák, amelyeket érdemes elkerülni – ehhez itt adunk tanácsokat –, illetve különböző WordPress-bővítmények is segítenek a weboldal szabályos üzemeltetésében.
Hogyan hozhatok létre ilyen oldalakat?
Az oldalak létrehozását lépésről lépésre mutatjuk be WordPress Tárhely Gyorstalpaló cikksorozatunk ötödik részében.
Főoldal
A főoldal “kilóg” a kötelező oldalak sorából, hiszen az informatív aloldalakhoz képest már sokkal inkább online marketing eszköz, amely meggyőzi a potenciális ügyfeleket és vásárlókat. Ennek felépítését érdemes szakemberre bízni, akit beavatunk vállalkozásunk céljaiba, kultúrájába, hátterébe és marketing stratégiájába, hogy a megfelelő elemekkel, dizájnnal és szöveggel lássa el a főoldalt.
Persze úgy is dönthetünk, hogy szakember nélkül egy bevált WordPress-sablont használunk fel, és azt a saját igényeinkre szabjuk – prémium változatokkal még könnyebb dolgunk lesz.
Blog és tudásbázis
A felsorolásban nincs ott, hiszen nem számít kötelezőnek, alapvetőnek viszont már nevezhető a blog oldal is. A céggel kapcsolatos legfontosabb híreket így a legegyszerűbb hivatalosan is megjeleníteni, persze vannak olyan vállalkozások, amelyek ezt inkább a közösségi média segítségével oldják meg.
A blogot érdemes tudásbázis oldallal kiegészíteni, ahol komolyabb mennyiségben, témakörök szerint rendszerezve lehet a vásárlók és ügyfelek számára hasznos ismeretanyagot biztosítani – ezzel is segítve a keresőoptimalizálást.
Webshop oldalak
A webshopok esetén még vannak egyéb “kötelező körök”, hiszen minden árucikkhez termékoldalt kell rendelni – például ilyet –, ahol a méretek és egyéb fontos információk kapcsán egyértelmű, könnyen érthető és gyorsan átlátható információkat szolgáltatunk – na és persze képeket és videókat – a lehető legjobb vásárlói döntéshez. Ezeket a termékoldalakat kategóriákba is kell rendezni – mint itt a pólók esetében.
Elengedhetetlen, hogy a szállítás és a visszatérítés kapcsán minden információt megadjunk egy-egy külön oldalon.
Minél összetettebb és minél több terméket tartalmaz a webshop, annál inkább igaz, hogy a felépítését és dizájnját ajánlott profi szakemberre bízni.
Portfólió oldalak
Amennyiben a honlap célja egy szakmai portfólió megjelenítése, akkor a munkáinkról érdemes fotógalériát megjeleníteni, esetleg videót beágyazni, vagy linkeket elhelyezni. Az ilyen oldalakra jellemző, hogy a legfontosabb projekteket külön oldalon mutatják be, illetve referenciákat jelenítenek meg – utóbbival érdemes óvatosan bánni.
Cikksorozatunk következő részében további hasznos információkat talál.