Egy online marketinggel nem igazán foglalkozó ember azt hihetné, hogy egy honlap nulláról történő felépítése hónapokat vesz igénybe, hiszen fontos lehet tervezni, tartalmat készíteni, dizájnt és funkciókat adni hozzá, tesztelni, stb. Csakhogy manapság erre napok is elegendőek, sőt, a honlap alapját egy kattintással is össze lehet hozni a WordPress Tárhely szolgáltatással.
Na de pontosan milyen lépéseket és milyen sorrendben érdemes végigvenni, hogy a nulláról felépítsünk egy weboldalt? Erre a kérdésre ad részletes választ a Backlinko blogbejegyzése, amelynek értékes meglátásaiból cikksorozatot indítottunk – az első rész után folytatjuk.
6. Építsük fel a honlap dizájnját
Ahogy már korábban is említettük: a WordPress Tárhely Gyorstalpaló cikksorozatban lépésről lépésre bemutatunk minden apró beállítást egy honlap elkészítéséhez. E lépések segítségével úgy haladjunk, hogy mindig szem előtt tartjuk a honlap célját és a megrajzolt felépítését – így sokkal gyorsabb és eredményesebb is a munka. Ezekre az apró beállításokra most nem térnénk ki külön, hiszen minden ott van a cikksorozatban, viszont a dizájnra nagyobb hangsúlyt fektetnénk.
Logó
A dizájn kiindulópontját többnyire a logó jelenti, így különösen nagy odafigyeléssel érdemes dolgozni egy profi grafikussal – ehhez itt adtunk tippeket.
WordPress-sablon
A következő lépés a sablon kiválasztása – amennyiben mi magunk készítjük a honlapot. A WordPress ingyen is rengeteg sablont kínál, de néhány tízezer forintból még szebb és profibb sablonokat lehet választani – itt a részleteket is mutatjuk.
Fontos, hogy a sablon illeszkedjen a logó stílusához és a márka típusához. A sablonok közötti válogatásban sokat segít, ha ilyen szemmel nézzük meg versenytársaink weboldalát – nem szégyen ihletet meríteni a konkurenciától.
Színek
A sablonokat testre lehet szabni, ebben az első és legfontosabb lépés a színek kiválasztása. Érdemes a logót készítő grafikustól “stílus könyvet” kérni, amelyben pontos színkódokat ad meg a márka színeihez.
Amennyiben személyes márkáról van szó, amelynek nincs logója, akkor is ajánlott egy grafikustól segítséget kérni, hogy a stílusunkhoz és célunkhoz passzoló színeket válasszunk – a színeknek ugyanis van pszichológiája, mindegyik mást jelképez, ahogy azok kombinációja is.
Betűtípus
A másik fontos teendő a betűtípus kiválasztása. Egy grafikus ebben is tud segíteni, érdemes is kikérni a véleményét, de ha magunk szeretnénk válogatni, akkor a Google Fonts böngésző oldalán érdemes nézelődni, itt több szempont alapján is lehet szűrni a betűtípusokat.
Fontos, hogy számítógépen és mobilon nézve is könnyen olvasható betűtípust válasszunk!
Favicon
Amennyiben rendelkezünk logóval, érdemes azt nemcsak a főoldal tetején megjeleníteni, hanem a böngészők lapjain is. Ez az apró, de lényeges beállítás a favicon – a logónk miniatűr verziója –, amely segít a márka felismerésében, emlékezetessé teszi a honlapot, segíti a böngészést és professzionális hozzáállást sugall.
Cikksorozatunk következő részében újabb hasznos információkat talál.