Az online marketing annyira szerteágazó területté vált, hogy a rengeteg lehetőség között egyre nehezebbnek tűnik kiválasztani a megfelelő eszközöket és praktikákat a honlap látogatottságának növeléséhez. Az Ahrefs részletes blogbejegyzésben gyűjtötte egy csokorba a legeredményesebb módszereket. Ezekből a bevált tippekből szemezgetünk új cikksorozatunkban.
1, Arról írjunk, amire a célközönség keres
Kulcsszókutatás – ez a sikeres keresőoptimalizálás alapja, amely alapos munkával és a munka eredményének tudatos, minőségi és kitartó felhasználásával garantáltan eredményeket hoz.
Arról kell tehát írni a honlapon, amire a célközönség keres, a Google-keresőből így lehet hirdetés nélkül is kattintásokat szerezni, a találati lista első oldalára kerülni. Épp ezért készítettünk korábban 3 részes cikksorozatot a témában: ide kattintva mindenki elsajátíthatja a kulcsszókeresés alapjait.
2, Szerepeljünk podcastban
Ha van olyan népszerű podcast, amely releváns a szakterületünkön és/vagy a célközönségünk hallgatja, akkor érdemes mindent megtenni, hogy meghívást kapjunk egy beszélgetésre. Ehhez közvetlen is meg lehet keresni a podcast készítőit, kreatív témaajánlattal.
Persze van egy másik, több munkával járó út: magunknak is készíthetünk podcastot, amelyet online marketing tippeket követve népszerűvé tehetünk. A podcast indítása nem túl költséges és bonyolult, egy cikkben össze is foglaltuk a 10 kezdő lépést egy sikeres podcast felé.
A podcastekben lehetőség van részletesen beszélni a célközönséghez, és ezzel meggyőzni őket, akik jó eséllyel felkeresik a honlapunkat és/vagy követni kezdenek a közösségi médiában, amely később szintén kattintást, vásárlást, ügyfelet hozhat.
Hab a tortán, hogy a podcast-szereplés növeli cégünk, vállalkozásunk presztízsét.
3, Frissítsük a meglévő tartalmakat
Még az örökzöld tartalom is frissíthető néha, a honlap többi szövegét pedig végképp érdemes bizonyos időközönként, legalább évente frissíteni. Különösen vonatkozik ez a tanács a blogbejegyzésekre, ha a témában rendelkezünk új és friss információkkal, amelyek kiegészíthetik a szöveget, vagy egy részét akár felül is írják.
Az örökzöld tartalmak esetén ezt a frissítést még a címben is szokás jelezni.
Az ilyen frissítéseket a Google-kereső algoritmusa nagyon szereti, hiszen úgy érzékeli, hogy az adott szöveg hosszú távon is releváns és friss marad, így éveken át ajánlhatja a legjobb találatok között.
4, A Reddit erejét is használjuk ki
A Facebook, az Instagram, a TikTok, a YouTube, a LinkedIn és a Pinterest mellett a médiában kevés szó esik a Redditről, de bizonyos témakörökben (pl.: technológia, tudomány, bulvár, mémek, hétköznapi problémák) már Magyarországon is egyre nagyobb és aktívabb felhasználói táborral rendelkezik.
Ennek egyik oka, hogy a Reddit algoritmusa is hasonló elven működik, mint mostanság a Google keresője: a felhasználók számára valóban hasznos tartalmakat ajánlja, ehhez pedig még a felhasználói visszajelzéseket is felhasználja.
Mi is fent vagyunk a Redditen!
A folytatáshoz olvassa el cikksorozatunk következő részét!