Hogyan működik a Google Ads?

Az általunk feladott hirdetések a Google Display Network-ben jelennek meg, ami több millió honlapot, videót és alkalmazást tömörít. A Display Network-be tartozó oldalak a Google partnerei, ami lehetővé teszi, hogy Ads hirdetéseink megjelenjenek ezeken a felületeken. Ahhoz, hogy megismerjük az Ads működését, előbb tisztázni kell az olyan központi elemek mibenlétét, mint a kulcsszavak, placement-ek, az […]

Placement: Hirdetés hagyományos honlapokon

A Google hirdetési rendszerében a beállított kulcsszavak lehetővé teszik, hogy hirdetéseink megjelenjenek a keresési eredmények mellett, ha valaki a Google használatával, vagy más keresőoldalon rákeres valamire. Azonban a kulcsszavakkal azt is lehetőség van elérni, hogy a hirdetés bármilyen más weboldalon is felbukkanhasson az interneten, többek között a YouTube-on is. Ezeket az oldalakat nevezzük placementeknek. A […]

Hogyan kalkulálja a költségeket a Google Ads?

Minden alkalommal, amikor valaki rákeres valamire a Google-ben, az Ads lefuttat egy úgynevezett aukciót, amely segítségével meghatározza, hogy mely hirdetések jelenjenek meg a találati oldalon, és azt is, hogy milyen sorrendben. Ahhoz, hogy a hirdetéseink belekerüljenek ebbe az aukcióba, először el kell döntenünk, hogy milyen rendszerben szeretnénk fizetni. Fizetés, amikor a hirdetés megjelenik egy oldalon […]

Google Ads

Az Ads a Google internetes hirdető felülete, melynek segítségével könnyebben találhatnak rá a potenciális ügyfelek cégünk honlapjára. Az Ads olyanok számára is kiváló lehetőséget kínál, akik nem rendelkeznek a szükséges forrásokkal vagy idővel, hogy új ügyfeleket szólítsanak meg. Az Ads lehetővé teszi, hogy a hasznunkra fordítsuk azt a több millió internetes keresést, amit a Google-ön […]

Hogyan tudjuk diverzifikálni az ajánlatunkat?

Előfordul, hogy egy kattintás többet ér nekünk, ha egy mobil eszközről érkezik. Az ajánlatunk finomhangolásával elérhetjük, hogy hirdetéseink a számunkra legkedvezőbb helyeken jelenjenek meg. Kampányok és csoportok finomhangolása A haladó kampányban (Enhanced Campaign) kedvünk szerint növelhetjük, vagy épp csökkenthetjük az ajánlatunkat annak érdekében, hogy minél versenyképesebben (vagy épp kevésbé versenyképesen) tudjunk licitálni a hirdetésünkkel különféle […]

Cost per acquisition (CPA) fizetési szisztéma

A CPA lehetővé teszi, hogy mi magunk határozzuk meg, hogy mennyit vagyunk hajlandóak fizetni egy egységnyi konverzióért, vagyis az olyan esetekért, amikor a kattintást valamilyen hasznos tevékenység követi, például vásárlás vagy feliratkozás a hírlevélre. A CPA része a Conversion Optimizer funkciónak, ami képes megjósolni, hogy mely kattintások vezethetnek konverzióhoz, és automatikusan úgy állítja be az […]

Általános tudnivalók az ajánlatról és Quality Score-ról

Az ajánlat és a Quality Score nagyban függ attól, hogy milyen típusú kampányt akarunk indítani. Ha a kulcsszóorientált hirdetésekre helyezzük a hangsúlyt, akkor az ajánlatunk a kattintásonként felmerülő maximális költséget jelenti. Tehát ha valaki rákattint a hirdetésünkre, akkor az ajánlatunkban meghatározott összeg kerül levonásra. Ebben az esetben a Quality Score-t az határozza meg, hogy mennyire […]

Ad Rank: Hogyan dönti el a Google, hogy mely hirdetések, mely pozícióban jelenjenek meg?

A Google Ads rendszerében teljeséggel elkerülhetetlen, hogy egyazon kulcsszót egyszerre több hirdető is kiválasszon, és az sem ritka, hogy az azonos ágazatban működő és azonos kulcsszavakat kiválasztó cégek ugyanazon az oldalon akarnak hirdetni. Ilyen esetekben mégis hogyan határozza meg a Google, hogy mely hirdetések jelenhetnek meg és milyen sorrendben? Ez természetesen automatikusan történik, mégpedig az […]

Forgalmi források

A forgalmi források megmutatják, hogy a látogatok hogyan találtak rá az oldalra. Négyféle forgalmi forrást különböztet meg az Analytics: Keresési forgalom: A látogató egy adott témára keres rá az interneten, a keresési találatok között megtalálja az oldalt és a linken keresztül jut el az oldalra. Hivatkozási forgalom: A látogató egy másik weblapon talált egy linket […]

Ártalmas tartalmak a Google-ben

Miért került feketelistára a honlapom? A feketelistás weboldalak nagy része egyébként teljesen rendben működő honlap, amelyre a tulajdonos tudta nélkül hackerek ártalmas tartalma(ka)t töltöttek fel. Ismertetünk a teljesség igénye nélkül néhány lehetséges okot a fertőzésre: 1. A HTML vagy PHP kódot meghackelték 2. iframeken vagy JavaScripten keresztül veszélyes vagy fertőzött oldalakra irányítanak minket a honlapunkról […]

Mit írjunk a keresőbe a pontosabb találatért?

Napi szinten használunk valamilyen keresőt, túlnyomó többségében a Google-t, ám azon kívül, hogy begépelünk bizonyos kulcsszavakat, kevesen használunk az idézőjelen, vesszőn kívül más, a keresésünket pontosító eszközöket. Az alábbiakban néhány olyan kifejezést mutatunk be, melyekkel még eredményesebb lehet a keresésünk, esetleg megkönnyítheti a speciálisabb anyagok megtalálását. site: konkrét oldalakra tudunk a segítségével rákeresni, illetve kereséseinket […]

Google Analytics

A Google Analytics a Google egyik ingyenesen használható szolgáltatása, amely részletes statisztikát készít a honlapok látogatóiról. Az Analytics képes nyomon követni a látogatókat, érkezzenek akár egy linken keresztül, vagy url begépelésével a weboldalra. A felhasználók könnyedén nyomon követhetik az online marketing kampányaik sikerességét, ráadásul a Google Ads is szervesen jelen van a szolgáltatásban. Kétféle megjelenítésben […]

Gyorsparancsok

Ha egy beállított, szűrt, finomhangolt jelentést használni szeretnénk a jövőben is, és nem akarjuk minden bejelentkezéskor újra létrehozni, akkor a gyorsparancsok segítségével bármikor könnyedén előhozhatjuk őket. A gyorsparancsok megjegyzik a beállított jelentéseket, így a következő alkalommal nem kell a jelentéskészítést a legelejéről kezdeni. Minden egyes beállítás, amit elvégeztünk a jelentésen, bekapcsolva marad a gyorsparancsban, amíg […]

Irányítópult

A Google Analytics-ben lehetőség van irányítópultok létrehozására. Egy-egy ilyen irányítópult gyors áttekintést kínál a weboldalról gyűjtött adatokról a kiválasztott dimenziókban. Segítségükkel egyszerre számos mutató nyomon követhető, illetve a különböző jelentések közötti összefüggések felfedezését is lehetővé teszik. Az Analytics alapértelmezetten felkínál egy irányítópultot, amit kedvünkre módosíthatunk, de újakat is létre lehet hozni. A különböző adatokat, grafikonokat […]