A Conversion Optimizer célja az, hogy a lehető legtöbb konverziót (egy hirdetésre való kattintást valamilyen hasznos tevékenység követ, például vásárlás, vagy feliratkozás a hírlevélre) szerezze meg nekünk, a CPA céljainkhoz igazodva. Ahelyett, hogy a kattintásokra (CPC), vagy a benyomásokra (CPM) fókuszálna, a Conversion Optimizer a konverziók maximalizálására törekszik.

A Conversion Optimizer segítségével be tudjuk állítani a maximum CPA ajánlatot, ami azt határozza meg, hogy legfeljebb mennyit vagyunk hajlandóak fizetni egy egységnyi konverzióért, és be tudjuk állítani a target CPA ajánlatot is, ami pedig azt adja meg, hogy mekkora az az átlagos összeg, amit hajlandóak lennénk kifizetni a konverziókért. A beállítástól függően a Conversion Optimizer fókuszálhat arra, hogy egy kattintásra hány konverzió jut, vagy pedig arra, hogy egy adott, egynél nagyobb mennyiségű kattintásra hány konverzió jut.

Hogyan működik a Conversion Optimizer?

A Conversion Optimizer a múltbeli adataink segítségével automatikusan megkeresi az olyan aukciókat, ahol hirdetésünk meg tud jelenni és jó esély van rá, hogy a kattintást konverzió követi.

Példa

Angéla online árul új és retro koncert pólókat és eddig sikeresen érte el a célközönségét, mivel zenei blogokon és online szórakoztató magazinokban hirdetett. Azonban azt gondolta, hogy van még hova fejlődni, ezért a Conversion Optimizer használata mellett döntött.

Angéla tudta, hogy átlagosan $5-t szeretne fizetni egy konverzióért a honlapján, ezért beállítja a target CPA ajánlatot és hagyja, hogy a Conversion Optimizer tegye a dolgát. Néhány héttel később Angéla megnézi, hogy hogyan teljesített a kampánya, és örömmel konstatálja, hogy a konverziós rátája több mint 0,5%-kal növekedett.

Álljon itt néhány példa, hogy hogyan érhette el a Conversion Optimizer ezt a növekedést:

  • A Conversion Optimizer idővel rájött, hogy egy, a 80-as évek zenéivel foglalkozó blognál nagyon magasak voltak a konverziós költségek, mivel rengeteg olyan kattintás érkezett arról az oldalról, amit nem követett konverzió. Ezért automatikusan csökkentette az ehhez az oldalhoz tartozó ajánlatok összegét, egészen addig, amíg Angéla hirdetései már fel sem tűntek azon a blogon. Az ezzel felszabaduló erőforrásokat pedig a jobban teljesítő oldalak támogatására használta fel.
  • A Conversion Optimizer észrevette, hogy a heavy metal témájú oldalakról alacsony költségek mellett tudunk kattintásokat szerezni, és ráadásul a konverziós ráta is kiugróan magas. Ezután a Conversion Optimizer elintézte, hogy a hirdetésünk megjelenjen más, heavy metal témájú oldalakon is, a Display Network-ön belül.

Javasolt ajánlatok

A Convesion Optimizer javasol nekünk egy maximum és egy target CPA ajánlatot is, mégpedig azért, hogy segítsen az első lépések megtételében. Ezeket az ajánlatokat főként kezdetben kell alkalmazni, mivel úgy vannak kalkulálva, hogy segítsék a könnyű, problémamentes átmenetet az új ajánlattételi rendszerre. Ha már használjuk egy ideje a Conversion Optimizert, akkor a teljesítményünknek megfelelően bármikor módosíthatunk rajta.

A Conversion Optimizert követelményei

Az alábbi követelményeknek kell megfelelnünk, amennyiben a Conversion Optimizert szeretnénk használni:

  • A kampányunknak használnia kell az Ads Conversion Tracking funkcióját.
  • Az elmúlt 30 napban szert kellett tennünk minimum 15 konverzióra. Ennek a segítségével a Conversion Optimizer pontos előrejelzéseket tud adni a jövőbeli konverziós rátánkat illetően, tehát minél több adat áll rendelkezésre, annál pontosabb lesz az előrejelzés.
  • A kampányunknak legalább pár nap erejéig hasonló arányú konverziós rátát kell produkálnia.

Ads funkciók, amelyek ezután már nem kompatibilisek a Conversion Optimizerrel:

  • Különálló Display Network ajánlatok. A Conversion Optimizer automatikusan optimalizálja az ajánlatainkat, legyenek azok a Display Network-ön vagy a keresések utáni találati oldalakon.
  • Mindenféle ajánlat módosítás, kivéve, ha a mobil eszközökre vonatkozót csökkentjük 100%-kal. A Conversion Optimizer automatikusan gondoskodik az eszközök, napok, idők és helyek közti konverziós ráta eltérésekről. Mivel az ajánlatmódosítások a Conversion Optimizernek már alapértelmezetten részét képezik, ezért nincs szükség arra, hogy külön-külön állítsuk be az ajánlatainkat.