Egy hirdetés pozíciója alatt azt a sorrendet értjük, ahogy a hirdetés megjelenik az oldalon, más hirdetésekhez viszonyítva. Nyilván az a legelőnyösebb, ha a hirdetésünket előkelő helyen jegyzik, hiszen így valószínűleg több potenciális vásárló fogja látni.

Az „Ads” fülön meg tudjuk nézni egy adott hirdetés átlagos pozícióját, az Ad Groups fülön belül pedig megtekinthetjük egy adott kampány hirdetéseinek összesített átlagát.

Az átlagos pozíciót a Keywords fül alatt is láthatjuk. Itt a kulcsszavaink hatékonyságának függvényében láthatjuk a pozíciónkat, vagyis hány keresés tartalmazta az általunk megadott kulcsszavakat.

A hirdetésünk pozíciója – ahogy már feljebb is említettük – az ajánlatunktól és a Quality Score-tól függ, ezért kétféleképpen tudunk javítani a hirdetésünk helyzetén. Egyrészt megnövelhetjük a befektetésre szánt összeget, másrészt növelhetjük a kulcsszavak és a hirdetések hatékonyságát, vagy egyszerre akár mindkettőt is.

Nagyon hasznos lehet, ha törekszünk arra, hogy kulcsszavaink és hirdetéseink relevánsak legyenek, mert ez jellemzően alacsonyabb költségekhez és jobb pozícióhoz vezet.
Álljon itt néhány egyszerű tipp a relevancia növelésére:

  • válasszunk két- vagy háromszavas kulcsszavakat és bizonyosodjunk meg afelől, hogy ezek szorosan kapcsolódnak az általunk előállított termékhez vagy nyújtott szolgáltatáshoz
  • építsük bele kulcsszavainkat a hirdetés szövegébe, hogy az emberek lássák, hogy a hirdetés kapcsolódik a keresésükhöz
  • használjunk tettre hívó szófordulatokat (pl.: Kösse meg első szerződését már ma!), mivel ez növeli a kattintások számát és az ügyfél is könnyebben meg tudja érteni, hogy mire van lehetősége a cégünk honlapján

Azzal is tudunk javítani a pozíciónkon, ha megnöveljük az ajánlatunkat. Ajánlott használni a „First page bid estimate” funkciót, ami megmutatja a valószínűsíthető minimum összeget, amire szükségünk lesz, ha azt akarjuk, hogy hirdetésünk az első találati oldalon jelenjen meg egy adott kulcsszóra történő kereséskor. Ha manuálisan állítjuk be a felajánlást, és az alacsonyabb, mint a szükségesnek vélt, akkor találni fogunk egy ajánlott összeget a „Keywords” fül „Status” oszlopában. Ahhoz, hogy javítsunk a hirdetésünk pozícióján, javasolt erre az ajánlott összegre, vagy az ajánlottnál nagyobb összegre lecserélni az ajánlatunkat.