Egy profi módon szerkesztett, rendszeres hírlevél többet ér, mint lájkmágnes bejegyzések sorozata a közösségi médiában – ha valaki elmerül az online marketing világában, könnyedén juthat erre a következtetésre. Az e-mail ugyanis sokkal személyesebb és nagyobb bevételt generáló eszköz, mint a Facebook-, Instagram- és TikTok-oldalak. Ez nem jelenti azt, hogy hanyagolni kell a közösségi oldalakat, de érdemes kiegészíteni a tartalommarketinget. Az igényes céges hírlevél márkahű ügyfeleket és vásárlókat szerez, majd tart meg. Ehhez nyújtunk segítséget egy bevált tippekkel teli cikksorozatban. Az első, második, harmadik, negyedik, ötödik, hatodik, hetedik és nyolcadik rész után folytatjuk.
44, Breaking news
Olyan hír jelent meg, amely a célközönségünk nagy részére komoly hatással lehet? Gyorsan írjunk hozzá néhány hasznos megjegyzést és tippet, és ki is küldhetjük. Nem szabad túl sűrűn élni ezzel a lehetőséggel, de alkalomadtán remek tartalom, amiért a feliratkozók is hálásak, ha gyors véleményünk és tanácsunk valóban hozzáadott értékkel bír az adott hír kapcsán.
45, Új kurzus vagy e-könyv
Néha érdemes egy fontos területen összegezni az értékes tapasztalatainkat, és videós kurzusként tálalni. Lehet fizetős vagy ingyenes tartalom is, de a lényeg: könnyen érthető és valóban hasznosítható legyen a közönségünk számára. Ha elkészül egy ilyen videós “tananyag”, arra külön kampányt találhatunk ki, akár több hírlevél is érkezhet pár napon belül.
Amennyiben írásos formában összegezzük tudásunkat, hasonlóan járhatunk el egy új e-könyv kiadása kapcsán.
46, Tennivaló lista
A szakmánk szakértőjeként bizonyára vannak olyan jól bevált lépések, amelyeket végigveszünk, mielőtt egy fontos feladatot végzünk el. Ilyen tudást néha a közönséggel is megoszthatunk, egyfajta tennivaló listaként. Például egy videós tartalomgyártó megoszthatja a hírlevelében, hogy az ügyfeleknek mi mindenre kell figyelni, mielőtt publikálnak egy videót a TikTokon.
47, Infografika
Ha találtunk vagy készítettünk a célközönségünk számára kifejezetten fontos infografikát, akkor osszuk meg a feliratkozókkal is. Ezzel a trükkel persze – ahogy a hírek esetében is – ritkán érdemes élni, például ha a szakmánk egy területén fontos és látványos változás történt, például egy új trend gyors térnyeréséről.
48, Előnézet tesztelése, csiszolása
Az előnézet – a beállítások között általában “Preview text” néven található – egy remek lehetőség, hogy kitűnjünk a többi hírlevél és e-mail közül. A hírlevél tárgya után ugyanis ez a szöveg jelenik meg a címzettek digitális postaládájában. Ehhez képest a hírlevél szolgáltatások statisztikái alapján elképesztő arányban, a hírlevelek több mint 90 százaléka esetén elhanyagolják ezt a funkciót.
Pedig ha hatásos szöveget írunk ide (is), tovább növeljük a megnyitások, linkre kattintások és végső soron a konverzió esélyét. Az előnézet ideális hossza 40 és 130 karakter közötti. Igyekezni kell minél rövidebben fogalmazni, hiszen mobilon kevesebb szöveg látszik előnézetben – ezt küldés előtt tesztelni is érdemes.
A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.