Egy profi módon szerkesztett, rendszeres hírlevél többet ér, mint lájkmágnes bejegyzések sorozata a közösségi médiában – ha valaki elmerül az online marketing világában, könnyedén juthat erre a következtetésre. Az e-mail ugyanis sokkal személyesebb és nagyobb bevételt generáló eszköz, mint a Facebook-, Instagram- és TikTok-oldalak. Ez nem jelenti azt, hogy hanyagolni kell a közösségi oldalakat, de érdemes kiegészíteni a tartalommarketinget. Az igényes céges hírlevél márkahű ügyfeleket és vásárlókat szerez, majd tart meg. Ehhez nyújtunk segítséget egy bevált tippekkel teli cikksorozatban. Az első, második, harmadik, negyedik, ötödik és hatodik és hetedik rész után folytatjuk.
40, Outro
A közösségi médiában megosztott videós tartalmak végén sokszor látni egy előre elkészített, az adott tartalomgyártónál mindig megjelenő sablon videót. Ez az outro, amely sokféle lehet és rengeteg célt szolgálhat, mint például a szponzorok bemutatását, vagy korábbi videók ajánlását, stb.
Miért ne használnánk fel az outro videót a feliratkozási lehetőség hirdetésére? Egyszer kell elkészíteni, később pedig minden videó végére tenni.
41, Zárókép a YouTube-on
Az outro példáját továbbgondolva jeleznénk, hogy a YouTube esetében külön beállítható egy zárókép, amely megjelenik néhány másodpercre a videó végén. Itt is felhívhatjuk a figyelmet a feliratkozási lehetőségre, ha pedig a videó leírásának első két-három sorában helyezzük el a feliratkozáshoz vezető linket, akkor mérhető eredménye is lesz.
42, Ajánlás a feliratkozó doboz mellé
A feliratkozó doboz fontosságát már a cikksorozat első részében hangsúlyoztuk, de lenne még hozzá egy tippünk: érdemes lehet egy ügyfél vagy vásárló figyelemfelkeltő ajánlását elhelyezni. Ez lehet egy idézet is, a honlap más részein is használt véleményekből, itt kiemelhetjük a hírlevél szempontjából leginkább releváns, feliratkozásra biztató referenciát.
Az ajánlások begyűjtése kapcsán óvatosnak kell lenni, van néhány aranyszabály, amelyre figyelni kell – egy korábbi cikkünkben hasznos tippeket olvashat a témában, csak kattintson ide.
43, Kihívás
Mindig komoly értéke van azoknak a marketing megoldásoknak, amelyek aktivizálják a (cél)közönséget. Ilyen például a felhasználói tartalom is, vagy éppen a kihívás. A TikTok egyébként is fókuszba helyezte a kihívásokat, de a hírlevél promóciójához komplexebb megoldásra kell gondolni, mint például egy táncmozdulat utánzása.
Slágernek számítanak például a 30 napos kihívások, amelyek egy hónap minden napján hírlevélben küldenek egy-egy feladatot, és az ehhez kapcsolódó, hasznos információkat.
Például ez lehet a régóta halogatott fogyókúra első hónapja is, ahol minden nap diétás tippek, kalóriaszegény receptek, mozgásra motiváló történetek és idézetek, illetve edzéstervek jelennek meg egy hónapon át. Ehhez csak fel kell iratkoznia az érdeklődőnek, aki ha egy ilyen sűrű időszakban rengeteg hasznos tippet kap, később is elkötelezett lehet, hírlevelünk állandó olvasója maradhat.
A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.