Egy profi módon szerkesztett, rendszeres hírlevél többet ér, mint lájkmágnes bejegyzések sorozata a közösségi médiában – ha valaki elmerül az online marketing világában, könnyedén juthat erre a következtetésre. Az e-mail ugyanis sokkal személyesebb és nagyobb bevételt generáló eszköz, mint a Facebook-, Instagram- és TikTok-oldalak. Ez nem jelenti azt, hogy hanyagolni kell a közösségi oldalakat, de érdemes kiegészíteni a tartalommarketinget. Az igényes céges hírlevél márkahű ügyfeleket és vásárlókat szerez, majd tart meg. Ehhez nyújtunk segítséget egy bevált tippekkel teli cikksorozatban. Az első, második, harmadik, negyedik, ötödik és hatodik rész után folytatjuk.
36, “Csepegtetés”
A feliratkozás utáni üdvözlő e-mail fontosságáról már ejtettünk szót, de most hangsúlyozzuk: egyetlen e-mailnél jobb egy e-mail sorozat.
Például az új feliratkozónak üdvözlő e-mailben küldünk egy hasznos PDF-dokumentumot vagy e-bookot, majd egy héttel később újabb remek tippeket felsorakoztató videót, ismét egy héttel később egy témába vágó, örökzöld blogbejegyzést, szintén egy héttel később pedig csak rákérdezünk, hogyan halad azzal a munkával, amelyhez tőlünk kapott fontos információkat, és érdeklődünk, hogy van-e kérdése, tudunk-e még valamiben segíteni.
Ez természetesen csak egy érzékeltető példa. A lényeg, hogy az első hetekben különleges bánásmódban részesüljenek az új feliratkozók, és rendszeresen kapjanak bónusz tartalmakat.
37, Szegmentálás
Az e-mail címeket nemcsak gyűjteni érdemes, hanem szegmentálni is.
Tegyük fel például, hogy személyi edzők vagyunk, és egyesek fogyáshoz várnak tippeket, mások izmosodni akarnak, mások pedig energikusabbak akarnak lenni. Ők más-más tanácsokat igényelnek, más-más e-mailt kell nekik küldeni.
A legegyszerűbb, ha az üdvözlő e-mailben készítünk egy kis közvéleménykutatást, és minden témához címkét adunk, hogy később mindenki csak a címkéjének megfelelő hírleveleket kapja meg. Ehhez a címkézéséhez több hírlevél szolgáltatás is segítséget nyújt, ha tehát ilyen funkciót szeretnénk, akkor erre is figyeljünk a szolgáltatás kiválasztásánál.
38, Biztatás továbbküldésre
A hírleveleknél minden e-mailről készül egy linkelhető, böngészőben is átnézhető verzió. A legtöbb hírlevél szolgáltatás olyan CTA-gombot is kínál, amellyel ez a link megosztható. Érdemes élni ezzel a funkcióval, a CTA-gomb szövegében pedig biztatni a feliratkozót, hogy ossza meg a hírlevelet olyan kollégával, baráttal, ismerőssel, akit valószínűleg érdekelhet a tartalom.
39, Borítókép
Facebook, YouTube, LinkedIn, Twitter, Pinterest – néhány közösségi oldal azok közül, ahol a profilok és oldalak borítóképet állíthatnak be.
A platformokhoz megfelelő méretekben érdemes elkészíteni a hírlevelet reklámozó grafikát, és minden lehetséges helyen borítóképnek beállítani – akár személyes profilon is. Ahol a borítóképhez leírást és/vagy kommentet is lehet adni, ott természetesen linkeljük is a hírlevelet.
A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.