Egy profi módon szerkesztett, rendszeres hírlevél többet ér, mint lájkmágnes bejegyzések sorozata a közösségi médiában – ha valaki elmerül az online marketing világában, könnyedén juthat erre a következtetésre. Az e-mail ugyanis sokkal személyesebb és nagyobb bevételt generáló eszköz, mint a Facebook-, Instagram- és TikTok-oldalak. Ez nem jelenti azt, hogy hanyagolni kell a közösségi oldalakat, de érdemes kiegészíteni a tartalommarketinget. Az igényes céges hírlevél márkahű ügyfeleket és vásárlókat szerez, majd tart meg. Ehhez nyújtunk segítséget egy bevált tippekkel teli cikksorozatban. Az első rész után jöjjön a folytatás!
5, E-mail aláírás
Az e-mailek végén megjelenő névjegyünk elengedhetetlen, itt minden elérhetőséget és közösségi médiás profilt megadhatunk. A profi aláíráshoz már ajánlottunk is egy kiváló szolgáltatást. Gondolt már arra, hogy reklámszöveget is elhelyezzen ezen a részen? Például egy frappáns szöveggel linkelni lehet a hírlevél feliratkozási vagy landing oldalára!
6, Landing oldal
Ha marketing kampányt is építenénk a feliratkozások növelésére, akkor a lehető legjobb megoldás egy landing oldal készítése, és annak hirdetése a Facebookon, az Instagramon, a Google-keresőben, és egyéb felületeken.
A landing page és érkezési oldal néven is emlegetett mini honlap az egyik legeredményesebb módszer a hírlevelek népszerűsítésére. Sok helyen el lehet rajta helyezni a feliratkozó dobozt – egy céges honlap főoldalán ez zavaró lenne –, illetve még több információval és érvvel lehet meggyőzni az érdeklődőket a feliratkozásra.
7, Közösségi média
Ezt talán nem kell külön hangsúlyozni: minden közösségi médiás profilon linkeljük, posztoljuk és reklámozzuk a hírlevelet. Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, Pinterest, YouTube, stb. – mindenhol osszuk meg, ahol fent vagyunk.
Sőt, ha egyes közösségi oldalakon nem akarunk aktív részvételt, akkor csak amiatt megéri fiókot létrehozni, hogy posztoljunk egyet a hírlevélről, majd a bejegyzést meghirdessük.
8, QR-kód
Szakmai konferencián, névjegykártyán, üzletben, étteremben, offline hirdetésen, és megannyi helyen lehet még elhelyezni QR-kódot, ami nagyon egyszerű és költséghatékony marketing eszköz. A sokszínű felhasználási lehetősége és remek ár-érték aránya miatt kár lenne kihagyni.
Ha készült landing oldal a hírlevélhez, akkor mindenképp oda vezessen a QR-kód, ha viszont nem, akkor vagy a honlap főoldalára, vagy a weboldal bármely részére vigyen a link, ahol megtalálható a feliratkozó doboz.
9, Releváns és hasznos tartalom
A hírlevél célja általában az, hogy minél több ügyfelet és vásárlót szerezzünk, de ez nem jelenti azt, hogy minden e-mailnek spamnek kell lennie. Sőt, egyiknek sem szabad a spam mappában végeznie! Csak akkor tudjuk megőrizni a feliratkozókat, ha minden alkalommal küldünk a szolgáltatásaink vagy termékeink témájában releváns és hasznos tartalmakat.
Erre tökéletes megoldás egy rendszeresen frissülő blog, így minden bejegyzés apropót adhat egy új e-mailre. Ezen felül exkluzív, csak a hírlevélben olvasható információkkal és érdekességekkel szolgálhatunk.
A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.