« Vissza

Nem elég népszerű a céges hírlevél? Így szerezhető még több feliratkozó! – 12. rész

E-mailOnline marketing

Egy profi módon szerkesztett, rendszeres hírlevél többet ér, mint lájkmágnes bejegyzések sorozata a közösségi médiában – ha valaki elmerül az online marketing világában, könnyedén juthat erre a következtetésre.

Az e-mail ugyanis sokkal személyesebb és nagyobb bevételt generáló eszköz, mint a Facebook-, Instagram- és TikTok-oldalak. Ez nem jelenti azt, hogy hanyagolni kell a közösségi oldalakat, de érdemes kiegészíteni a tartalommarketinget. Az igényes céges hírlevél márkahű ügyfeleket és vásárlókat szerez, majd tart meg.

Ehhez nyújtunk segítséget egy bevált tippekkel teli cikksorozatban. Az első, második, harmadik, negyedik, ötödik, hatodik, hetedik, nyolcadik, kilencedik, tizedik és tizenegyedik rész után zárjuk a cikksorozatot.

 

59, Spam kerülése

Egy hírlevél alapvető érdeke, hogy minél kisebb százalékban kerüljön a spam mappába. Százszázalékos hatékonyságra ne is számítsunk ebben a kérdésben, de lehet maximalizálni a feliratkozók elérését, vagyis hogy minél többen a beérkező levelek között lássák a hírlevelet.

 

Ezzel kapcsolatban több tanácsot is érdemes megfogadni:

  • kerüljük a spam szűrők számára figyelmeztetésnek számító szavakat a tárgy mezőben, mint például az “ingyenes”, az “ajándék”, a “megtakarítás”, a “leárazás”, az “emlékeztető”, stb. – vagyis ne akarjunk nagyot mondó, reklámszagú tárgy mezőt írni;
  • ne használjunk csupa nagybetűt a tárgy mezőben;
  • kerüljük a felkiáltójel használatát a tárgy mezőben;
  • kerüljük a különleges karakterek használatát a tárgy mezőben;
  • ha emojit akarunk használni a tárgy mezőben, akkor csak egy emoji szerepeljen;
  • szegmentáljuk a címlistát (erről korábban már volt szó);
  • teszteljük a hírlevelet, mielőtt elküldjük a feliratkozóknak.

 

60, Kérdés

A nemzetközi kutatások szerint nagyjából 10 százalékkal nagyobb a hírlevelek megnyitási aránya, ha az e-mail tárgy mezőjében kérdés szerepel. Egy kérdés felkelti az érdeklődést, ha pedig a feliratkozó kíváncsi a válaszra, kattintani is fog.

 

61, Szakértői cikk, interjú a szakértővel

A blogok kapcsán is tanácsoltuk a szakértői cikkek készítését, de azt is érdemes megfontolni, hogy az ilyen exkluzív anyagokat a hírlevélben (is) szerepeltessük. Akár önmagában lehet a hírlevél egy szakértői cikk szövege, vagy például egy interjú egy téma szakértőjével.

 

62, Instagram-profil

Az Instagram-profil leírásában egyetlen linket lehet elhelyezni, ezért népszerűek a linkgyűjtő szolgáltatások. Ha a hírlevél központi szerepet játszik a vállalkozásunk online marketingjében, akkor azt is érdemes megfontolni, hogy erre az egyetlen helyre a hírlevelünk közvetlen feliratkozó linkjét tegyük.

Előtte persze mérlegelni kell, hogy megéri-e, ha a többi a linket csak más módon érik el (például Instagram-sztorikban, és az ebből készült összefoglalókban).

Üzleti emailt szeretne?

A Rackhost kínálatában biztosan megtalálja az Önnek megfelelő csomagot.

Megnézem

Kapcsolódó cikkek