A Rackhost Tudásbázisán már végigvettük a véleményvezérek 5 típusát, az influenszer marketing 7 buktatóját, és ahhoz is adtunk tanácsot, hogy miként válasszunk népszerű tartalomgyártót a kampányunkhoz. A tippek megfogadása után jöhet is a közös munka, amely kapcsán találtunk egy nagyon hasznos szakmai cikket: a Marketing Insider Group részletesen elemezte, hogy milyen stratégiák válnak be az infuenszer marketingben – cikksorozatunkban innen válogatunk javaslatokat, az első rész után jöjjön a folytatás.
Vonjuk be az influenszert
Az influenszerekre ne úgy gondoljunk, mint egy gombra, amit ha megnyomunk, akkor elkészül egy céljainkhoz illő poszt! Csak ők tudják, hogy mi rezonál a közönségükkel, legyünk tehát nyitottak az ötleteikre, egyenlő partnerként vonjuk be őket az ötletelésbe, a kreatív folyamatokba.
Sosem tudhatjuk, hogy a tervezés mely pontján kínálnak egy olyan egyedi perspektívát, ami egyedivé és sikeressé teszi a kampányunkat.
Biztosítsunk kreatív szabadságot
Az influenszer marketinget – még ha fizetünk is érte – úgy kell felfogni, mintha nekünk tennének szívességet. Ugyanis ebben az együttműködésben az influenszernél van a “hatalom”, vagyis az elérni kívánt célközönség. Ha tehát teljesen kontrollálni akarjuk a mondanivalót, akkor azt megérzi az együttműködés, és megérzi a közönség is. Ijesztő lehet cégvezetőként átadni az irányítást, de ennél is ijesztőbb lehet a kidobott pénz egy olyan kampányra, amely cseppet sem rezonál az influenszer követőtáborával.
Ne konkrét tervvel álljunk elő az együttműködés során. Csak elképzelések kellenek, hogy milyen hatást akarunk elérni, milyen márkaértéket akarunk sugallni, milyen életstílust akarunk megjeleníteni – a többit bízzuk az influenszerre.
Olyan ez, mint a raliverseny: a megbízó cég az anyósülésen ülő navigátor, aki az irányt adja meg, viszont a sofőr – esetünkben az influenszer – dönti el, hogyan és milyen sebességgel veszi be a kanyarokat.
Törekedjünk hosszú távú együttműködésre
Logikus érvelésnek tűnik a cégek részéről, hogy egy-egy kampány erejéig dolgoznak egy-egy influenszerrel, majd újakat keresnek. Csakhogy az ilyen villámkampány jellemzően egy-két posztot jelent az adott véleményvezérnél, de a közönsége nem biztos, hogy ilyen gyorsan ráharap az ajánlatunkra, és rögtön tömegesen válnak vásárlóvá.
Az esélyeinket inkább azzal növeljük, ha egy jól megválasztott influenszerrel huzamosabb ideig együtt dolgozunk. Ezzel a stratégiával ugyanis emlékezni fognak ránk, és ha pont olyan termékre vagy szolgáltatásra lenne szükségük, mint a miénk, akkor jó eséllyel minket választanak. A türelem kifizetődik, ha erős kapcsolatot építünk a célközönséggel.
Ne ítélkezzünk túl gyorsan
Türelemre van szükség a közös munka megítélésében is, az eredmények hasonló tempóban jönnek, mint például a keresőoptimalizálás kapcsán. Jó néhány hónapnak el kell telnie, mire érdemes döntést hozni a folytatásról, és ilyenkor sem szabad elhamarkodottan ítélkezni: egyeztetni kell az influenszerrel, hogy a felek miként látják, mit és hogyan lehetne még kihozni ebből az együttműködésből.